1- KOTALARLA Çin tekstilcilerinin hızını bir nebze olsun yavaşlatmayı başaran Türkiye'nin kazancı ise bazı sektörlerde pazar payının hızla düşürmesi oldu. 2004 itibariyle eldivende yüzde 88'lik bir pazar payı yakalayan Çin, kotaların ardından pazar payı 2005'te yüzde 42.5'e düştü. Kravat ve papyonda da yüzde 81.4 olan pazar payında gerileme yaşanmasına karşın halen tek başına ithalat pazarının yüzde 64.6'sını elinde tutuyor. Benzer şekilde 2004'te dokuma rüzgarlıkta yüzde 81, örme eşofmanlarda yüzde 70.4 olan pazar payları ise 2005'te sırasıyla yüzde 75.1 ve yüzde 32.5'e düştü.
2-ÇİN, 2004 itibariyle Türkiye'de yüzde 30'un üzerinde paya sahip olduğu 19 kategoriden 15'inde ciddi pazar kayıpları yaşadı. Dört kategori ise pazar payını artırdı. Lamine edilmiş (sıvanmış) kumaş, örme ipek bluz ve kazaklar, erkek palto ve örme giyim ve ev eşyası... Bunlarda pazar payını artırmasında en önemli unsur ciddi fiyat farkları oldu.
3- TÜRKİYE'NİN kota koyduğu 44 kategoriden 29'unda Çin'in pazar payı düştü. 15'inde ise pazar payı artırmayı başardı. Pazar payı artan ürünlerde pantolonun pazar payını yüzde 150 artırması dikkat çekti.