İstanbul Boğazı'na yapılacak tüp geçit için 10 milyon YTL'ye çıkartılan 1 milyon 100 bin metreküp kum, yine parayla denize dökülüyor.
İstanbul'un iki yakasını deniz altından birbirine bağlayacak olan Marmaray Tüp Geçiş Projesi'nde fıkra gibi bir kum skandalı yaşanıyor. Tüp tünellerin yerleştirileceği derinlikten parayla çıkartılan kum yine parayla denize dökülüyor. Projenin en önemli ayağı olan denizde tüp tünellerin yerleştirilmesi çalışmaları Japon Taisai Şirketi tarafından yapılıyor. Ulaştırma Bakanlığı ile Taisai arasındaki anlaşma gereği denizden 1-3 metre derinlikten çıkarılacak çamur ve kum karışımı atık, Kurtköy'de depolanıyor.
KULLANILABİLİR KUM 3-14 metre arasındaki derinlikten çıkartılan temiz kum ise Çınarcık Çukuru'nda denize dökülüyor. Mart 2007'ye kadar sürecek çalışmalar sonucunda 1.1 milyon metreküp kum, denizden çıkartılıp yine denize dökülecek. Ulaştırma Bakanlığı'nın kumun çıkartılıp, geri dökülmesi için ödediği para 10 milyon YTL. Bakanlık, Kurtköy'de depolanan çamurlu kum için ise firmaya 4 milyon YTL ödedi. Oysa denizden çıkartılan kum, yıkandıktan sonra piyasada 10-15 YTL arasında alıcı buluyor. 3 aydır süren kum çıkartıp, dökme işleminde devletin zararının şimdiden 15 milyon YTL'yi bulduğu belirtiliyor. Kuma, Doğu Yakası Kumcular Kooperatifi talip oldu. Ancak kumun satışını elinde bulunduran Milli Emlak, bu talebe yanıt vermedi. Kooperatifi Başkanı Mehmet Ekşioğlu, "Kumu, satın almak istedik. Bunun için tonuna 1-1.5 YTL teklif ettik. Kendimiz taşıyıp, değerlendirnecektik ama şirket ile DLH arasında yapılan sözleşmede bir madde kumun satışını engelliyor" dedi.