Model markadan çok daha önemli
Ankara'da çeşitli üniversitelerde öğrenim gören kız öğrenciler arasında yapılan bir araştırma, öğrencilerin giysi satın almalarını etkileyen en önemli unsurun ekonomik koşullardan çok, giysinin modeli olduğunu ortaya çıkardı. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Eğitimi Bölümü'nde yapılan "Üniversite öğrencilerinin giyim ihtiyaçlarını karşılama ve moda konusundaki görüş ve davranışları" konulu araştırma, Ankara'daki Hacettepe, Gazi, Ankara, Başkent ve Çankaya üniversitelerinde öğrenim gören kız öğrenciler arasında gerçekleşti.
RAHATLIK ÖNEMLİ Araştırmada, öğrencilerin giyim masraflarında en fazla paya sahip ürünlerin yüzde 30.6 ile kot pantolon, yüzde 22.1 ile kazak ve yüzde 17.9 ile ayakkabı olduğu belirlendi. Üniversitelilerin yüzde 66.2'si giysi satın almalarını etkileyen en önemli unsurun giysinin modeli olduğunu, yüzde 14.7'si kumaşın kalitesi, yüzde 3.2'si ise marka olduğunu söyledi. Öğrencilerin yüzde 72.9'u rahatlık ve estetiğe önem verirken, yüzde 13.5'i kusurları gizlemesine, yüzde 10'u ergonomik olmasına, yüzde 1.8'i vücudunu açığa çıkarıp çıkarmadığına bakarak karar veriyor.
|