|
|
|
|
|
|
Küçük otomobillerin büyük rekabeti
Küçük otomobillerin satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören C segmenti yani orta sınıf otomobilleri yakaladı. Satılan her 100 otodan 42'si küçük oldu.
Bsegmenti olarak tanımlanan küçük otoların satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören C olarak tanımlanan orta sınıf otomobilleri yakaladı. Bir dönemin vazgeçilmezi olan sedan otoların saltanatı sallanmaya başladı. Orta sınıf otomobillerden pay kapan küçüklerin, toplam satışlar içindeki payı 2000'li yıllardan itibaren yükselerek, yüzde 25'lerden yüzde 42'lere çıktı. Yani günümüzde satılan her 100 otodan 42'si küçük oldu.
KÜÇÜKLER BÜYÜYOR Türkiye'de 2000 yılında toplam 259 bin 9 otomobil satıldı. Bu rakamın 65 bin 568 adeti yani yüzde 25.3'ü B segmenti yani küçük otomobillerden oluştu. O dönemde toplam satışlardan en fazla pay alan segment yüzde 51.1'le C segmenti oldu. 132 bin 357 adet C segmentinde otomobil satıldı. 2004 yılında B segmentinin aldığı pay giderek yükselmeye başladı. Toplam 451 bin 209 otomobilin satıldığı pazarda küçüklerin satışı 180 bin 156 adete çıktı. Küçüklerin aldığı pay yüzde 39.9 oldu. 2004'te C segmenti otoların payı ise yüzde 45 olurken, toplamda 203 bin 71 adet orta segment otomobil satışı gerçekleşti. B segmenti otomobillerin toplam pazardan aldığı pay bu yılın dokuz ayında ise tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. B segmentinin payı yüzde 42.2'ye ulaştı. Bu dönemde C sınıfı otoların payı ise yüzde 42.4 oldu.
KULLANIM KOLAYLIĞI Küçük otomobil talebinin artmasında birden fazla neden var. Akaryakıt tasarrufu sağlayan ve yoğun trafikte kullanım kolaylığı sunan küçük otolar, uygun fiyatlarıyla da ilgi görüyor. Çalışan kadın sayısının artması, geniş aile yapısının küçülmesi de küçük otomobillerin yıldızını parlatıyor. Ancak, küçük otomobillere olan talep sadece alım gücü sınırlı tüketicilerden oluşmuyor. Birden fazla otomobile sahip gelir düzeyi yüksek tüketiciler de, ailenin ikinci ya da üçüncü otomobili olarak küçükleri tercih ediyorlar. Küçük otomobil tercihine yönelik yapılan araştırmalar, başlıca satınalma nedenlerinin fiyat ve tasarım olduğunu gösteriyor. Yakıt tüketimi ve donanımlar daha sonra geliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|