İkiyıldır üst üste ihracat şampiyonu olan Toyota Türkiye, bu unvanı 88 saniyede bir otomobil üretip, haftada 3 bin 500 adet ihraç ederek elde etti. Bu yıl hedef 60 saniyede bir otomobil üretmek.
88 saniyede 1 otomobil üretti ihracatın liderliğini bırakmadı
İki yıldır üst üste Türkiye'nin ihracat şampiyonu olan Toyota Türkiye, bu unvana 88 saniyede bir otomobil üretip, haftada 3 bin 500 otomobil ihraç ederek ulaştı. Şirket, 2006 yılında bu unvanını 60 saniyede bir otomobil üreterek korumayı hedefliyor. Toyota Türkiye, 2005 yılında, başta Almanya, Fransa ve İtalya olmak üzere, Avrupa'ya 144 bin adedin üzerinde otomobil ihraç etti. Şirketin ihracat geliri 2 milyar 318 milyon dolara ulaştı. Toyota Türkiye, bu yıl sonunda 155 bin adet otomobil ihraç ederek, üst üste üçüncü kez Türkiye'nin ihracat lideri olmayı hedefliyor. Toyota Türkiye'nin Genel Müdürü ve CEO'su Kazuhiro Kobayashi, 2002 yılında ihracata başlayan Adapazarı tesislerinin, Toyota'nın Avrupa üretim üslerinden biri haline geldiğini söyledi. Kuruluşundan bu yana 700 milyon Euro'nun üzerinde yatırımın yapıldığı Adapazarı tesislerinde 3 bin 500 kişinin çalıştığını kaydeden Kobayashi, Corolla Sedan, Wagon ve Verso modellerinin üretim ve ihracatını gerçekleştirdiklerini belirtti. 2005 yılında hedeflerine ulaştıklarını anlatan Kobayashi, "2006 yılında 172 bin adet üretim hedefliyoruz. Üretimin yüzde 90'nın ihraç edeceğiz. 2005'e göre ihracatımız artacak" dedi.
TÜRKİYE'NİN ROLÜ Toyota'nın Avrupa'da ardarda 9'uncu kez satış rekoruna ulaştığını anlatan Kobayashi, Toyota'nın Avrupa'daki hedeflerine ulaşmasında Türkiye'nin de önemli rolü olduğunun altını çizdi. 2002 yılında Toyota'nın aldığı kararla birlikte Türkiye'ye üretim üssü rolü çizildiğini belirten Kobayashi, yapılan çalışmaları şöyle anlattı: "2005 yılında, Toyota'nın satışları yüzde 5 artarak 964 bin 208 adeteulaştı. Pazar payı yüzde 0.2 artarak, yüzde 5.1 oldu. Toyota, Avrupa'da, İngiltere, Fransa, Türkiye, Polonya ve Çek Cumhuriyeti'ndeki fabrikalarında toplam 638 bin araç, 588 bin motor ve 337 bin şanzıman üretti. 2006 için, Toyota, Avrupa'daki hedeflerini bin araç, 860 bin motor ve 575 bin şanzıman üretimi ve 1 milyonun üzerinde araç satışı olarak belirledi. Toyota, Avrupa'da daha da büyümeyi hedefliyor. Bu yüzden bizim de ona göre hazırlıklı olmamız lazım. Bu konuda yeni yatırımlar ve yeni modellerle ilgili çalışmalar devam ediyor. Ancak, biz öncelikli olarak Adapazarı tesislerinin verimliliğini, üretim esnekliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapıyoruz. Şimdiye kadar kaynak bölümü, boyahane ve pres bölümünde çeşitli iyileştirmeler ve yeni yatırımlar gerçekleştirdik." Değerli Türk Lirası'nın ihracat şampiyonu Toyota Türkiye'nin kısa vadede maliyetlerini ve kârlılığını olumsuz etkileyeceğini söyleyen Kobayashi, ancak kendileri için önemli olanın ekonomik istikrar olduğunu ifade etti. 1994'ten bu yana ekonomik kriz, deprem gibi sorunlardan olumsuz etkilendiklerini anlatan Kobayashi, "Ancak şimdi ekonomik istikrardan memnunuz. Geleceği görebiliyoruz" dedi.
AMORTİSMAN AVANTAJI 2005 yılında ihracat ikincisi olan Ford'un daha fazla araç ihraç etmesine rağmen, ihracat gelirinin düşüklüğüne açıklık getiren Kobayashi, "Biz binek otomobil, onlar ticari araç üretiyor. Dolayısıyla binek otomobil ile ticari araç arasında bir fiyat farkı var. İhracat gelirlerinin az olmasına rağmen, daha fazla araç üretmeleri nedeniyle, amortisman avantajları var" dedi.