Galataport'ta Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ) tarafından yapılan ihalenin iptalinin ardından, Özelleştirme İdaresi (ÖİB) tarafından yapılacak ihalede yöntem değişecek. Yeni ihale Özelleştirme Kanunu gereğince yapılacağı için, ihalenin "yap-işlet-devret'' yerine "işletme hakkı devri'' yöntemiyle yapılması hedefleniyor. Edinilen bilgiye göre, Galataport'ta ihale süreci 3 etaptan oluşacak. İlk olarak Danıştay'ın yürütmesini durdurduğu imar planı yenilenecek. Danıştay kararında planın içeriğine ilişkin olumsuz görüş bulunmadığı için eski planın da onaylanabileceği belirtiliyor. Ancak Danıştay'ın gerekçesine bakılarak, ona uygun bir plan çıkarılacak. İdare, İstanbul Büyükşehir Belediyesi de dahil ilgili kurumlardan görüş isteyecek. 1/5000'lik ve 1/1000'lik uygulama planları hazırlanacak. Daha sonra proje hazırlanacak ve son aşamada da yöntemle ihale takvimi belirlenecek. Yetkililer, bütün bu süreçlerin 2006 yılı içinde tamamlanarak ihaleye çıkılabileceğini belirtiyorlar. İhalenin yöntemi ise işletme hakkı devri olacak. Liman yapımı ve diğer inşaatlar için yatırım şartı getirilecek. Ödeme planı uzun vadeye yayılmayarak, bedelin yarısı peşin kalanı kısa süreli vadeye yayılacak.
49 YERİNE 36 YILLIK ÖDEME Galataport'un ilk ihalesinde 49 yıl olan işletme süresinde ise değişiklik öngörülmüyor. ÖİB teamül olarak, yatırım taahhüdü aldığı limanlarda 49 yıl, diğerlerinde ise 36 yıllık işletme hakkı devri veriyor.