|
|
|
|
|
|
Ruslar bile bizim votkamıza bayıldı
Geleneksel içkimiz rakıyla sektöre giren Burgaz Alkollü İçkiler, değişen imajı ve genişleyen ürün yelpazesiyle bir dünya markası olmaya hazırlanıyor. Votkanın anavatanı olarak bilinen Rusya'ya bile votka ihracaatı yapan firma, bünyesinde cin ve likör de üretiyor.
Son yıllarda ülkemizdeki alkollü içki sektöründe bir canlanma gözleniyor. Hareketlenmeye başlayan içki sektöründe, yeni markalar birbiri ardına raflarda yerini almaya başladı. Burgaz Alkollü İçkiler de, bu markaların arasında kalitesi ve ürün çeşitleriyle dikkat çekiyor. 2004 yılında geleneksel içkimiz olarak kabul edilen 'rakı' ile piyasaya giren Burgaz; daha sonra votka, cin ve likör ile ürün yelpazesini genişletti. Burgaz Alkollü İçkiler Kurumsal İletişim ve Pazarlama Koordinatörü Halime Çelik, "Rakının tadı konusunda çok olumlu eleştiriler alıyorduk. Bir o kadar kötü eleştiri de, şişe tasarımı için alıyorduk. Tasarımcımız Orhan Irmak'tan çok güzel örneklerle gelince hiç düşünmeden şişe tasarımını değiştirdik" diyor. Üretim tesisleri Lüleburgaz'da bulunan firmanın ürünlerini, 6 aydır endüstri ürünleri tasarımcısı Orhan Irmak giydiriyor. Irmak, Burgaz ile yollarının kesişmesini şöyle anlatıyor:
RAKI KEYFE KEYİF KATMALI "Biz Burgaz'la çalışmaya başladığımızda bazı ürünleri piyasaya çıkmıştı. Ancak etiketlerinde ve kurumsal imajlarında değişiklik istiyorlardı. İlk olarak piyasaya çıkmış olan ürünleri 're-design etmek' için bir araya geldik. Bunun için de önce Burgaz Rakı'nın logosu, etiketi ve şişesinde bazı revizyonlar yaptık." Ürün tasarımının hem rakıda hem de votkada satışları olumlu yönde etkilediğini belirten Irmak, "Önemli olan şey tüketicide merak uyandırmaktır" diyor ve şöyle devam ediyor: "Kemikleşmiş bir kitle var, hâlâ eski kullandığı markadan vazgeçmek istemiyor. Yeni giren firmalar için esas sorun; ürününü bir kez olsun denettirebilmek. Burada önemli olan merak uyandırmak. Markete gittiğinizde alma eylemini yaptırmanız çok önemli. Ayrıca rakı uzun süreli içilen bir içki, masada uzun süre duruyor. Bu anlamda görsel olarak da şık olmalı. Çünkü masanın bir aksesuvarı gibi duruyor. Gözü yormamalı, keyfe keyif katmalı."
ÜÇ FARKLI RAKI ÇEŞİDİ VAR Türkiye genelinde rakının votkaya oranla daha çok satıldığını belirten Burgaz Bayii Yönetmeni Metin Pelister ise, tüketiciye üç çeşit rakı sunduklarını belirtiyor. Bunlardan ilki orta sertlikteki Burgaz Rakı, ikincisi içimi kolay olan Rakı Turka ve üçüncüsü de geleneksel Türk rakısı tadında ve diğer rakılara oranla daha sert içimli Ata Rakı. Bu rakı çeşitlerine, proje aşamasında olan özel bir rakının ekleneceğini de öğreniyoruz.
VOTKA VE LİKÖR DE VAR Rakıda kullandıkları malzemenin çok kaliteli olduğuna da dikkat çeken Metin Pelister, "Rakılarımız, çekirdeksiz üzümden üretiliyor. Istıranca Dağları'ndan gelen su kullanılıyor" diyor. Taklit rakılara karşı da önlem alan Burgaz Rakı, şişesi açıldıktan sonra tekrar dolumu mümkün olmayan ve tekrar kapatılamayan özel bir kapakla tüketicilere sunuluyor. Votkada da iddialı olan Burgaz Alkollü İçkiler'in 'Vodka İstanblue'su sade, yeşil elma, vanilya, limon ve portakal aromalı beş çeşidiyle tüketiciye sunuluyor. Burgaz Alkollü İçkiler bünyesinde 'GINISTANBUL' adlı cin ile şeftali, vanilya, kavun ve nane tadındaki Burgaz Likör'ü de üretiliyor.
ZEYNEP GÜLER GÜNAYDIN
|
|
|
|
|
|
|
|
|