|
|
Balıkçı gibiyiz, gözümüz havada
Kar yağışıyla eve kapanan müşteri, ocak ayından sonra şubatta da perakendecilerin satış planlarını altüst etti. Hazırgiyimde cirolar yüzde 25-40 arasında düşerken, hazırgiyimciler, "Balıkçı gibi olduk, güne başlarken meteorolojiye bakıyoruz" diyor.
Ocak ayında bayram tatili, sömestre ve kar tatili yüzünden hedeflenen satışın altına düşen hazırgiyimciler, şubatın ikinci haftasında da hayal kırıklığı yaşadı. Hafta başında yoğun kar yağışı nedeniyle eve kapanan ya da işyerini erkenden terk edenler, ciroları yüzde 40'a yakın oranda düşürdü. Mudo'nun patronu Mustafa Taviloğlu, "Balıkçı gibi olduk, gözümüz hava durumunda" dedi. Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner de satışların yüzde 25 oranında düştüğünü belirterek, "Artık Ocak ve Şubat ayını 30 gün değil 25 işgünü olarak hesaplıyoruz. Kar durgunluğu geleneksel hale geldi" yorumunu yaptı.
SİNEMALAR DA OLMASA Hayatı yavaşlatan, otomobilleri park yerine hapseden kar, alışverişte de dengeleri değiştirdi. Alışveriş merkezleri indirimlerle heyecan yaratmaya çalışırken, vitrine bakan müşteriye bile hasret kaldı. Mudo'da satışlar yüzde 40 oranında azalırken, Boyner Holding'e bağlı mağazalarda düşüş yüzde 25 oldu. Metro City, Akmerkez ve Capitol gibi alışveriş merkezlerinde kapı girişleri yüzde 15 oranında düşerken otopark girişlerinde düşüş yüzde 30'- lara vardı. Sinema salonu olan alışveriş merkezleri yeni vizyona giren Kurtlar Vadisi-Irak filminin dopingiyle daha az etkilendi. Düşüşün daha büyük oranlarda olmaması, sinemalarda yeni vizyona giren ve gişe rekoru kıran Kurtlar Vadisi-Irak filmine bağlandı.
MAHALLE MARKETİ YAŞADI Hızlı tüketim ürünlerinde ise mahalle arasındaki küçük marketler, büyüklerden müşteri çaldı. Aynı gruba ait hiper ve discount marketler arasında satış dengeleri küçüklerin lehine değişti. Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu, "Satışlarda düşüş olmadı, çünkü bizim yürüme mesafesinde ulaşılabilen Şok'larımız ve küçük marketlerimiz var" derken Metro Genel Müdürü Hakan Ergin, "Discaund (indirim) marketleri bu işten kazançlı çıktı. İnsanlar otomobiline binip de alışverişe gitmeyince en yakınındaki markete yöneldi" değerlendirmesini yaptı.
ESEN EVRAN
|