|
|
|
|
|
|
Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
Kış lastikleri kaygan zeminde standart lastiklere oranla yüzde 40-50 oranında daha iyi bir yol tutuş ve frenaj sağlıyor. Fren mesafesi karda 6-10 metreye kadar kısalıyor.
Son yıllarda özellikle yoğun kar yağışları nedeniyle Türkiye'de de kış lastiği kullanılmaya başlandı. Türkiye'de henüz çok yaygın olmayan kış lastiği kullanımı bugün Avrupa'da yoğun bir talep görüyor. Avrupa'daki genel alışkanlığın aksine, Türkiye'de sürücüler kış lastiği kullanma ihtiyacını sadece kar yağdığı gün hissediyor. Yağmur, kar, buz gibi kaygan zeminlerde sürtünme katsayısı normale göre daha az olduğu için otomobilin zemine tek temas noktası olan lastiklerin önemi artıyor. Kaygan kış koşullarında sürücü otomobilini hareket ettirebilmek için doğa şartlarıyla savaş halindedir. Bu savaşta kar, buz gibi koşulları yenebilmek için otomobilin teknik gücünü ve kendi teknik becerilerini kullanır. Ancak tüm bu gücü yere aktarabilecek tek unsur ise lastiklerdir. Kötü durumdaki lastikler, zaten olumsuz olan şartlarda gücü yere sağlıklı iletemez ve otomobili güvenle kullanmak mümkün olamaz. Kış şartlarında güvenle otomobil kullanmak için öncelikle lastik dişlerinin yeterli derinlikte olması gerekir. Sırt deseni üzerindeki bu oluklar ıslak zeminde suyu boşalttığı gibi, karlı zeminde de kar tabakasına saplanarak tutunma ve çekiş gücü sağlar. Karlı zeminde daha iyi çekiş gücü sağlayabilmek için genel kanının aksine lastik basınçlarını bir miktar artırmak gerekir. Böylece olukların arasındaki mesafe açılır, lastiğin tabanının yere temas eden alanı daralır ve lastik karda daha iyi tutunur. Bu durumda lastikte taban deseninin daha az bir yüzeyi zemine basacağı için birim alana düşen ağırlık yani basınç da artar.
DAHA İYİ YOL TUTUŞ Karla kaplı zeminlere en uygun lastikler kış lastikleridir. Kış lastikleri kaygan zeminde standart lastiklere oranla yüzde 40-50 oranında daha iyi yol tutuş ve frenaj sağlarlar. Kış lastiğinin kauçuk karışımı yuvarlanmaya başladığında standart lastikten daha çabuk ısınır, ayrıca havanın soğumasına rağmen yapısı büzüşmediği için daha gergin durur. Bu sayede desen aralıkları küçülmez, lastiğin tutunma kabiliyeti artar. Kış lastiğinin taban desenindeki kılcal çizikler de tutunmayı artırır. Yeni nesil kış lastiklerinde kullanılan silisyum minerali düşük sıcaklıklarda lastik kauçuğunun yumuşaklığını artırarak normal sıcaklık şartlarındakine benzer tutunma sağlıyor.
DÖRDÜNE BİRDEN TAKILMALI Kış lastiği sadece karda değil, yağmur, çamur ve hatta buz gibi tüm kaygan zeminlerde standart lastiğe göre avantaj sağlar. Ancak sadece çekişin bulunduğu tekerleklere değil, dört tekerleğe birden kış lastiği takmak gerekir. Çekişin bulunduğu tekerleklere kış lastiği takıp diğer tekerleklerdeki standart lastikler korunursa otomobilin tekerlekleri arasındaki farklı tutunmadan dolayı önden veya arkadan savrulma ihtimali doğar. Ancak kış lastikleri parlak buz gibi çok daha kaygan zeminlerde tam tutunma sağlayamazlar. Bu tür zeminler için patinaj zinciri veya patinaj paleti kullanmak gerekir.
|
|
|
|
|
|
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ |
| Satışa sunulmadan ödül kazandı | 6 taksitle ralli pilotu olma şansı | Renault Megane makyajlandı | Subaru Impreza otoyola indi | Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan | Bu otomobili satın almaya para yetmez | BMW Z4 Coupe haziranda yollarda | ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti | Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea... | Ucuz Çin malı otolar geliyor | VW Touareg'e King Kong gücü | Ford Transit'e yeni yüz | Voyager'a astronot koltuğu | Ödüllü Doblo'dan satış rekoru | Peugeot 207 vitrine çıktı | Alfa 159, 5 yıldız aldı | Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor | 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı | Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor | Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor | Ankara'nın Hyundai teklifi yolda | İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz | 2006'da yıldızı parlayacak otolar | Mavi kanlı bir spor otomobil | Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar | Otomobil sevdasını konut da durduramadı | BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek | Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı | Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü | En devrimci Fransız otomobili | Lüks otomobil satın almak rüya değil | Ucuz oto fırsatı için son 10 gün | Küçük otomobillerin büyük rekabeti | Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular | Küçük otomobiller kadınların gözdesi | Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı | En yeni modeller yola çıktı | Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul | Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor | Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover | 4x4 otoda fırsat | Dizelde çok yol yapan kârlı | Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın | Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor | Citroen'in lüks otomobil yorumu | 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3 | Grandis'e dizel motor seçeneği | X Large tadında mini otomobil | Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal... | Oto servislerinde indirim % 30'u buldu | Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi | Ellerinizi cebinizden çekin | S Class'a destek | Öğrenci Ferrari'si | Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda | Hyundai'nin sloganı değişti | Cherooke sağlam bir seçenek | Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı | Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi | 24 milyonuncu Golf yollara çıktı | Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız | Standartları sınıfını zorluyor | Ferrari ne yapacak? | İstanbul kanatlarımın altında | Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi? | Havayastığı uyumak için değil | Radara yakalananlar | Muhteşem bir otomobil | Korkunç reklamlı Seat Leon | Hep beraber dizelleşiyoruz | Yeni Z4 görücüye çıkıyor | Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı | En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı | Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik | Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de | Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada | Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm | Renault'nun yeni kavramı | Yeni bir fikrim var | Sert bakışlı Alfa | Bu nedir bu? | Yılın otosunda Türk damgası | Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor | Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor | Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159 | Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş | BMW 3 Serisi büyüdü | Yaris ikinci kez aday | Parçaları aynı ruhları farklı | Toyota'ya dizel motor seçeneği | Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek | Volvo'nun top modeli | Tut kolumdan çek götür beni! | Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız | Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi | Üstsüzü daha güzel | Ben de resim çektirebilirim | Rimula puan kazandırıyor | Yarışçı Leon zafer kazandı | Kış lastiğinde iddialı | Nissan bayi ağı genişliyor | Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi | 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu | Sözlük gibi otomobil | Sonbaharın yıldızları yollarda | |
|
|
|
|