|
|
|
|
Muhteşem bir otomobil
BMW yeni 7 serisini ilk çıkardığı zaman hayli "eleştirilmişti". Çünkü otomobilin içinde o gün için büyük yenilikler vardı. "I-drive" teknolojisi ile tek bir buton ve bilgi ekranı ile otomobilin tüm fonksiyonları kontrol edilebiliyordu. Geleneksele alışkın kullanıcılar "Dikkat dağıtıyor ve zor kullanılıyor" diyerek, önce bu tavıra karşı çıkmışlardı. Ortada konumlanmasına alışkın olduğumuz otomotik vites kolunun direksiyonun yanına alınması da bir başka eleştiri konusuydu. 1980'lere kadar ABD'li üreticilerin sürdürdüğü bu alışkanlık daha sonra terkedilmişti ve BMW ile geri dönüş yapmıştı. BMW'nin öncülüğü, Mercedes'in yeni S serisinin görücüye çıkması ile birlikte "Netleşti". Mercedes, yeni S serisi ile otomobilin iç donanım ve kullanımında BMW'yi takip eder bir görüntü çiziyor. Size bu hafta anlatacağım otomobil yeni S serisinin "şimdilik" en üst modeli olan S 500L. Ve tek kelimeyle anlatmak gerekirse "Muhteşem" bir otomobil.
İÇ DİZAYN Rolls Royce ve Maybach gibi aşırı pahalı iki ekstrem örnek dışında otomobilde ulaşılabilecek en üst nokta... Mercedes'in bu kadar güzel bir iç dizayn yaptığını hiç görmemiştim. Her şey son derece şık, göz okşayıcı. İtalyan zerafeti, İngiliz şıklığı ve Alman fonksiyonelliği bir arada. Gözü rahatsız edecek hiç bir unsur yok. Kullanılan malzeme olağanüstü kaliteli. Koltuklar neredeyse sonsuz fonksiyonlu. Gösterge tabloları "Glass cockpit" uçakları anımsatıyor. Her şey olması gereken yerde. Kendinizi çok çok iyi hisettiren bir mekan. Gece özel bir ışıklandırma sayesinde göz okşayan detaylar ortaya çıkıyor. Ortadaki bilgi ekranı sağa sola hareket edebiliyor. Geri vites konumunda bu ekranda arkayı gösteren bir kameranın görüntüleri ve park etmek için yardımcı çizgiler beliriyor. İlk anda karmaşık gibi gelen yüzlerce fonksiyona çok kısa sürece adapte olunabiliyor... Ancak bunda benzer bir sistemi daha önce uygulayanBMW'nin ve Audi'nin bilgi birikimlerinden faydalanılmış olmasının rolü büyük. Kabin içi son derece sessiz ve enfes bir müzik sistemi var. DVD ve CD'leri büyük bir keyifle izleyip dinleyebiliyorsunuz.
MOTOR VE ŞANZIMAN Motor 5,5 litrelik yeni nesil bir Mercedes motoru. 388 beygirlik güç yeterliden de öte bir performans veriyor. Otomobilin ilk hızlanması spor otomobillerden farksız. 220 km/s hıza kadar çok rahat çıkılıyor. Şanzıman Mercedes'in yeni 7 ileri şanzımanı. CLS serisinde ilk kez gördüğümüz bu şanzıman bu otomobile de uyum sağlamış. Otomobile sanki vitessizmiş gibi bir rahatlık veriyor. 8 silindirli motor çok da ekonomik. Yüz kilometrede ortalama 17 litre civarında bir tüketimi var ki, bu hacimde bir motor için inanılmaz. Bu ebatta bir dev sedanın bu denli iyi bir sürüş dinamizmine sahip olması büyük başarı. Araç hem düzyolda, hem virajlarda çok başarılı. A8 Quattro'nun viraj kabiliyetine sahip olmasa da büyüklüğüne ve ağırlığına oranla çok çok iyi. Keza frenler de başarılı ötesi. Ancak yüksek süratlerdeki çok sert frenlerde hafif bir kafa sallama efekti var. Ancak viraj alırken bile sert fren yapmanıza izin veriyor ki sıradan sürücü için büyük lüks.
İZLENİM "Param olsa alırım" dedirten türden bir otomobil. Bana sorarsanız BMW 2009'da yeni 7 serisini çıkarana kadar rakipsiz. İç ve dış dizayn harika. Şişirilmiş çamurluklar, eskinin başarıyla yeni taşınmış hali olan ön görünümü çok güzel. Arka stoplar Aston Martin'in DB9'u gibi içinde metal bantlar geçen çok parçalı görüntülü ve değişik. "Şusu eksik" denilemeyecek kadar detaylı düşünülmüş ve üretilmiş. Yapanlardan Allah razı olsun.
Mercedes S 500L Max Güç: 388 bg- 6000 d/dak Tork: 530 nm-2800/4800 rd/dak 0-100 km/sa hızlanma: 5.4 sn. Fiyat: 188.000 Euro
FATİH ALTAYLI
|
|
|
|
|
|
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ |
| Satışa sunulmadan ödül kazandı | 6 taksitle ralli pilotu olma şansı | Renault Megane makyajlandı | Subaru Impreza otoyola indi | Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan | Bu otomobili satın almaya para yetmez | BMW Z4 Coupe haziranda yollarda | ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti | Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea... | Ucuz Çin malı otolar geliyor | VW Touareg'e King Kong gücü | Ford Transit'e yeni yüz | Voyager'a astronot koltuğu | Ödüllü Doblo'dan satış rekoru | Peugeot 207 vitrine çıktı | Alfa 159, 5 yıldız aldı | Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor | 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı | Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor | Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor | Ankara'nın Hyundai teklifi yolda | İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz | 2006'da yıldızı parlayacak otolar | Mavi kanlı bir spor otomobil | Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar | Otomobil sevdasını konut da durduramadı | BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek | Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı | Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü | En devrimci Fransız otomobili | Lüks otomobil satın almak rüya değil | Ucuz oto fırsatı için son 10 gün | Küçük otomobillerin büyük rekabeti | Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular | Küçük otomobiller kadınların gözdesi | Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı | En yeni modeller yola çıktı | Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul | Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor | Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover | 4x4 otoda fırsat | Dizelde çok yol yapan kârlı | Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın | Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor | Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor | Citroen'in lüks otomobil yorumu | 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3 | Grandis'e dizel motor seçeneği | X Large tadında mini otomobil | Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal... | Oto servislerinde indirim % 30'u buldu | Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi | Ellerinizi cebinizden çekin | S Class'a destek | Öğrenci Ferrari'si | Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda | Hyundai'nin sloganı değişti | Cherooke sağlam bir seçenek | Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı | Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi | 24 milyonuncu Golf yollara çıktı | Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız | Standartları sınıfını zorluyor | Ferrari ne yapacak? | İstanbul kanatlarımın altında | Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi? | Havayastığı uyumak için değil | Radara yakalananlar | Korkunç reklamlı Seat Leon | Hep beraber dizelleşiyoruz | Yeni Z4 görücüye çıkıyor | Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı | En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı | Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik | Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de | Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada | Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm | Renault'nun yeni kavramı | Yeni bir fikrim var | Sert bakışlı Alfa | Bu nedir bu? | Yılın otosunda Türk damgası | Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor | Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor | Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159 | Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş | BMW 3 Serisi büyüdü | Yaris ikinci kez aday | Parçaları aynı ruhları farklı | Toyota'ya dizel motor seçeneği | Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek | Volvo'nun top modeli | Tut kolumdan çek götür beni! | Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız | Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi | Üstsüzü daha güzel | Ben de resim çektirebilirim | Rimula puan kazandırıyor | Yarışçı Leon zafer kazandı | Kış lastiğinde iddialı | Nissan bayi ağı genişliyor | Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi | 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu | Sözlük gibi otomobil | Sonbaharın yıldızları yollarda | |
|
|
|
|