|
|
|
|
Üstsüzü daha güzel
BU haftaki denediğim otomobili anlatmadan önce size bir anımı anlatmak istiyorum. Bundan yaklaşık 7-8 yıl önce ABD'nin Alabama eyaletinin Aniston kentindeki ünlü Talledega Yarış Pistindeyiz. Pist ünlü Die Hard 500 yarışının yapıldığı yer. Ayrıca Ahmet Altan'ın Aldatmak adrlı romanında geçen öyküye benzer bir öykünün de anlatıldığı Tekerlek isimli kitapta, romanın kahramanlarından birinin ölümüyle sonuçlanan bir yarış kazasına sahne olan pist. Pistte Saab 900'lerle yarışacağız. Dünyanın her yerinden sürücüler var. Piste yarıştan bir gece önce ulaştığımız için gece antrenman sürüşü yapıyoruz. Hafif bir yağmur çiselemiş. Pist kaygan. Önümde Yunanlı sürücüyle saatte 150 mili aşan hızla oval pistte dönüyoruz. Birdenbire önümdeki araç kayıyor ve büyük bir süratle yandan duvara patlatıyor. Pistte dönüyor, gidip öbür yandan da patlatıyor. Hemen duruyorum. Otomobil haşat. Ama ilginç bir durum var. Kapıyı açılabiliyor. İçerdeki sürücüyü çıkarıyorum. Hiç bir şeyi yok. Sadece patlayan airbaglerden dolayı kulakları duymuyor ve biraz korkmuş.
İşte Saab'la tanışmam böyle. Ve herkes Volvo diye bilir ama Dünyanın en sağlam ve güvenli otomobillerinden biri Saab. İşte bu haftaki test aracımız da bir Saab. Saab 9.3
İÇ DİZAYN Açıkçası bir hayal kırıklığı. Neden mi? Çünkü geçen zaman içinde Saab pek fazla bir değişiklik yapmamış. Bildik, tanıdık ama eski moda. Anahtar elektronik olmuş ama yine ortada... Gösterge tabloları geçmiş modellerle hemen hemen aynı. Dashboard aynı. Hatta biraz daha basitleşmiş. Klima sistemi neredeyse aynı. Gerçi çok çok iyi ama eskisinden farklı değil. Elektrikli koltuklar rahat. Ama kullanılan deri göze çok hoş görünmüyor. Yeni tiptronic vites kolu modern ama otomobil geri kalanıyla uyum içinde değil. İç mekanda kullanılan plastiğin kalitesi çok kötü. Gerçi Porsche 911'in içindeki plastik de çok kaliteli değildir ama bu da değil. Müzik sistemi iyi ama gösterişsiz. Yol bilgisayarının ekranı ortada ama kumanda düğmeleri radyonun üzerinde. Son derece gayrı ergonomik.
Aslında içerde ağırbaşlı, Saab klasiği bir hava da yok değil ama yine de insanda heyecan uyandırmıyor. Malzeme kalitesi biraz daha iyi olsa belki kabul edilebilir..
MOTOR VE ŞANZIMAN Motor müthiş. Yeterinden fazla bir güç üretiyor. Ancak bir sorunu var. 3000-3500 devirden sonra torkta çok ani bir artış oluyor. Bu durum özellikle hızlı kalkışlarda, hele hele direksiyon tam düz konumda değilse "Acemi" sürücüler için tehlikeli olabilir.
Ancak 3000 devrin üzerindeki kullanımlarda elastikiyet de, akselerasyon da müthiş. Otomobil saatte 200 kilometre hıza yağ gibi çıkıyor. Şanzıman otomatik kullanımda çok başarılı. Motora uygun. Ancak tiptronic kullanımda çok yüksek devirlerde değişimler biraz rahatsız ediyor.
SÜRÜŞ Doğruyu söylemek gerekirse "Sert" kullanımda kontrolü zor bir otomobil. Ve garip zaafları var. Mesela önden çekişli ama viraj tepkileri sanki arkadan itişli gibi. Önden çekiş otomobiller sert virajlarda kafadan koparlar. Bu Saab tam aksine arkadan kopuyor. Bu önemli bir dert. Çünkü arkadan savruluyor ama arkayı toplamak için arkada çekiş yok. Direksiyon bir spor otomobil kadar hassas. Ancak yüksek süratlerde fazla hafifliyor. Ancak otomobilde müthiş bir özellik var. Ağırlık merkezi sürücü koltuğunun tam altında toplanmış. Bu da otomobili çok iyi hissetmenizi sağlıyor. Otomobilin hareketlerine anında tepki verebiliyorsunuz.
İZLENİM Doğruyu söylemek gerekirse Saab'ın 900 modeli yapıldığı döneme göre çok avangard bir otomobildi. 9.3 bunu koruyamamış. Dış dizaynı "Kaba bir şıklık" haline getirmeyi başarmışlar. Göze çok hoş ve farklı geliyor. Ama aynı gelişimi iç mekanda gösterememişler. Motor her zamanki gibi iyi ve belli ki sorunsuz. Ancak bana gelen test aracında direksiyondaki tiptronic kumandası da, radio ses açma düğmesi de çalışmıyordu. Bu önemli bir hata. Ancak Türk işi iki yumrukla saat gibi çalışır hale geldiler. Ama her şeye rağmen ben Saab'ı nedense çok severim. Sağlamdır. Sizi korur. Eskimez. Hele hele cabriosu tam anlamıyla genç bir klasiktir. Benden size tavsiye eğer Saab 9.3 alacaksanız üstü açık olsun. O zaman sıkılmazsınız..
Fatih Altaylı
|
|
|
|
|
|
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ |
| Satışa sunulmadan ödül kazandı | 6 taksitle ralli pilotu olma şansı | Renault Megane makyajlandı | Subaru Impreza otoyola indi | Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan | Bu otomobili satın almaya para yetmez | BMW Z4 Coupe haziranda yollarda | ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti | Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea... | Ucuz Çin malı otolar geliyor | VW Touareg'e King Kong gücü | Ford Transit'e yeni yüz | Voyager'a astronot koltuğu | Ödüllü Doblo'dan satış rekoru | Peugeot 207 vitrine çıktı | Alfa 159, 5 yıldız aldı | Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor | 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı | Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor | Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor | Ankara'nın Hyundai teklifi yolda | İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz | 2006'da yıldızı parlayacak otolar | Mavi kanlı bir spor otomobil | Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar | Otomobil sevdasını konut da durduramadı | BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek | Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı | Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü | En devrimci Fransız otomobili | Lüks otomobil satın almak rüya değil | Ucuz oto fırsatı için son 10 gün | Küçük otomobillerin büyük rekabeti | Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular | Küçük otomobiller kadınların gözdesi | Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı | En yeni modeller yola çıktı | Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul | Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor | Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover | 4x4 otoda fırsat | Dizelde çok yol yapan kârlı | Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın | Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor | Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor | Citroen'in lüks otomobil yorumu | 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3 | Grandis'e dizel motor seçeneği | X Large tadında mini otomobil | Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal... | Oto servislerinde indirim % 30'u buldu | Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi | Ellerinizi cebinizden çekin | S Class'a destek | Öğrenci Ferrari'si | Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda | Hyundai'nin sloganı değişti | Cherooke sağlam bir seçenek | Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı | Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi | 24 milyonuncu Golf yollara çıktı | Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız | Standartları sınıfını zorluyor | Ferrari ne yapacak? | İstanbul kanatlarımın altında | Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi? | Havayastığı uyumak için değil | Radara yakalananlar | Muhteşem bir otomobil | Korkunç reklamlı Seat Leon | Hep beraber dizelleşiyoruz | Yeni Z4 görücüye çıkıyor | Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı | En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı | Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik | Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de | Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada | Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm | Renault'nun yeni kavramı | Yeni bir fikrim var | Sert bakışlı Alfa | Bu nedir bu? | Yılın otosunda Türk damgası | Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor | Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor | Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159 | Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş | BMW 3 Serisi büyüdü | Yaris ikinci kez aday | Parçaları aynı ruhları farklı | Toyota'ya dizel motor seçeneği | Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek | Volvo'nun top modeli | Tut kolumdan çek götür beni! | Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız | Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi | Ben de resim çektirebilirim | Rimula puan kazandırıyor | Yarışçı Leon zafer kazandı | Kış lastiğinde iddialı | Nissan bayi ağı genişliyor | Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi | 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu | Sözlük gibi otomobil | Sonbaharın yıldızları yollarda | |
|
|
|
|