Güven Sigorta Genel Müdürü Kadir Şimşek, sigorta sektöründe müşterinin ihtiyaçlarını dinlemeden poliçe satmaya çalışan acente profilinin artık geride kaldığını söyledi.
Sigorta sektöründe hizmet anlayışındaki gelişmeler müşteri lehine hızlanıyor. Sigorta bilgisi ne kadar iyi olursa olsun müşteri ile iyi iletişim kuramayan acentenin başarılı olamayacağını ifade eden Güven Sigorta Genel Müdürü Kadir Şimşek, "Müşterinin ihtiyaçlarını dinlemeyip yeterli bilgi vermeyen, ne pahasına olursa olsun satmak amacıyla olmayacak sözler veren acente profili artık geride kalmıştır. Günümüzde müşteri, karşısında mesleki yeterliliği iyi olan, kendisini dinleyerek ihtiyaçlarını belirleyen ve en uygun ürünü sunan, güvenilir satıcı görmek istiyor" dedi.
SEKSEN İKİ YILLIK OKUL Kuruluş tarihi olan 23 Aralık 1924'den beri sektöre çok sayıda eleman yetiştiren Güven Sigorta'nın adeta bir okul görevi gördüğünü söyleyen Genel Müdür A.Kadir Şimşek, yeni eğitim programlarıyla acenteleri için de aynı misyonu sürdürmeye devam edeceğini belirtti. Kadir Şimşek, 82 yıldan bu yana hizmet veren Güven Sigorta'nın sektöre çeşitli kademelerde birçok eleman kazandırdığını ifade etti. Bu niteliğiyle 'Sektör Okulu' tanımlaması yapılan Güven Sigorta'nın, acente eğitimine de aynı önemi verdiğini vurgulayan Şimşek şunları söyledi: "Acenteler, sigorta sektörü için çok önemli. Şirketler prim üretimlerinin önemli bir bölümünü acenteler kanalıyla yaparken, aynı zamanda müşteriler de acentelerle şirketleri özdeşleştiriyor. Bu yüzden şirketler, kendilerini müşterileri karşısında temsil eden acenteleri mesleki ve kişisel gelişim eğitimleriyle desteklemek zorunda. Güven Sigorta da acente eğitimine önem veren şirketlerden."
YOĞUN EĞİTİM PROGRAMI Güven Sigorta'nın çalışırken geleceği de ihmal etmeyen bir şirket olduğunu, bu yüzden eğitime büyük önem verdiğini dile getiren Şimşek, 2006 yılında yapacakları eğitim çalışmaları konusunda şu bilgileri verdi: Eğitim bizim için önemli bir konu. Bugün için çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ederken geleceği de ihmal etmek istemiyoruz. Gelecek için yapılan çalışmalardan en önemlisi de eğitim. Hem personelimiz hem de acentelerimiz için 2006 yılında da yoğun eğitim programları hazırladık. Çalışanlarımız mesleki eğitimlerin yanı sıra yoğun bir şekilde yabancı dil, bilgisayar ve kişisel gelişim eğitimleri alacaklar. Avrupa Birliği kapısında olan Türkiye'nin köklü bir şirketi olarak çalışanlarımızın mesleki bilgisinin yanında diğer alanlarda da yeterli olmalarını istiyoruz."
YENİ ACENTE PROFİLİ Güven Sigorta Genel Müdürü A. Kadir Şimşek, acente eğitimlerindeki hedeflerini şöyle açıkladı: "Uyguladığımız tüm eğitimlerde ulaşmak istediğimiz nihai hedef, kendi pazarını oluşturup geliştiren, yani günümüz şartlarının istediği acente profilini oluşturmak. Biz de bu süreçte acentelerimize yardımcı olmak için yeni bir eğitim programını uygulamaya koyduk. Müşterileriyle daha iyi iletişim kurup etkin satış yapabilmelerine katkıda bulunmak amacıyla 'Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi' eğitimini başlattık. Şu ana kadar Adana ve Samsun Bölge Müdürlükleri ile Erzurum Temsilciliği'ne bağlı acentelerimizin aldığı ve çok memnun kaldıkları bu değerli eğitimi diğer bölge acentelerimize de en kısa zamanda vermeyi arzuluyoruz."