MaliyeBakanıKemalUnakıtan'ın, isim vermeden bir siyasi partinin bankalarda 150 milyon YTL'si olduğu, liderinin de milyon YTL'lik hesapları bulunduğu iddiaları sonrası gelen tartışmalardan kim ne fayda sağlayabilir? Hiç kuşkunuz olmasın, bu iddialara hemen cevap vermek üzere kolları sıvayan CHPGenelBaşkanıDenizBaykal'ın eleştirileri AKPartiiçindedecidditepkileralanUnakıtan'ınkoltuğunudahadasağlamlaştıracaktır. YeniŞafakGazetesi'nin Unakıtan kaynaklı haberi öncesinde de kabinede bir değişiklik olacağı ve Maliye Bakanı'nın yer değiştireceği gündemdeydi. AK Parti'nin en tepesine yakın isimler de böyle bir değişikliğin olabileceğine, hatta partinin 2006 yılını sağlıklı geçirmesi için bunun gerekli olduğuna inanıyorlardı. Ancak, Baykal'ın mecliste ağır bir üslupla Unakıtan üzerinde AK Parti'ye vurması bu hesaplar altüst etti. Üst düzey bir AK Partili yönetici de bu eleştiriler sonrası BaşbakanRecepTayyipErdoğan'ın yapısı itibariyle Unakıtan'a sahip çıktığına dikkat çekti. Halbuki Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'a karşı kendi partisi içinde CHP'den çok daha ağır ve daha sağlıklı eleştiriler yapılıyordu. CHP ve Deniz Baykal'ın bir ay önce ağır muhalefetle devreye girmeleri Unakıtan'ın koltuğunu sağlamlaştırmasına sebep oldu. Belki de Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, daha sonra inkar ettiği bu açıklamasını bilinçli olarak yaptı. CHP'nin eleştirilerine biraz daha ihtiyaç duymuş olabilir. Jetsavaşlarıiyicekarıştı Boeing'in 2005 yılında aldığı siparişle, liderlik koltuğuna yeniden oturduğunu 1 Ocak'taki yazımda, şu bilgiler ışığında duyurmuştum; 'Boeingsonyirmiyılınenyüksekdeğeriolantoplam806adetuçaksiparişalırken,Airbusfirmasıise687adetsipariştekaldı.' Daha bu yazının mürekkebi kurumadan, Airbus da kendini önde gösteren bir izahatta bulundu; '2005yılında1055yeniuçaksiparişle,Boeing'igeridebıraktık.' İki ayrı şirketten iki farklı açıklama Airbus, geçen yıl Boeing'den 53 adet fazla uçak siparişi alarak, yüzde 51'lik pazar payına ulaştığını belirtirken, rakibi Boeing son 20 yılın rekorunu kırdığından dem vurdu. Görünen o ki, 2006'da havada ABD-AB kavgasına şahit olacağız. İki büyük şirketin uçak sipariş rakamlarındaki farklılığa sebep olarak ise devlet teşviklerinden başka bir gerekçe ortada görünmüyor. Kavganın belkemiğini de devlet teşvikleri oluşturuyor. Henüz çözüm yolu bulunmuş değil. Kısa bir sessizlikten sonra konu yeniden DünyaTicaretÖrgütü (DTÖ) gündemine taşındı.