|
|
|
|
|
|
Komutandan 'kal' mektubu
Savaş pilotlarının özel sektöre geçişi hızlanınca Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Cömert pilotlara duygusal bir mektup yazdı: "Her şey para değil... İyi düşünün".
Havadaki rekabet Hava Kuvvetleri'ni vurdu... Özel sektörden yüksek ücret teklifi alan savaş pilotları peş peşe istifa ediyor. Son dönemde ordudan ayrılan pilot sayısı 150'yi geçince, Hava Kuvvetleri kritik eşiğe geldi. Bu gelişme üzerine Org. Faruk Cömert pilotlara bir rica mektubu yazdı: "Daha fazla para alacağınız doğru... Ama rica ederim acele etmeyin, bu kutsal yuvadan ayrılmadan önce iyi düşünün!"
Hava Kuvvetleri'nde alarm: Pilot kalmadı
Sivil havacılıkta artan talep Hava Kuvvetleri'ni vurdu. Geçim derdiyle birlikte savaş pilotları bir bir özel sektöre geçiyor. Son dönemde 150'ye yakın elit pilot, Hava Kuvvetleri'nden ayrıldı. Böylece uçak ve pilot oranında kritik eşiğe gelinmiş oldu.
Son dönemde sivil hava taşımacılığında yaşanan dev büyüme Türk Silahlı Kuvvetleri'nin vurucu gücünün en kritik noktasını oluşturan Hava Kuvvetleri'nde alarm zillerinin çalmasına neden oldu. Yoğun yolcu talebi karşısında her geçen gün sayıları artarak, filolarını büyüten sivil hava yollarının giderek artan tecrübeli pilot ihtiyacı ve teklif edilen yüksek maaşlar, Türk Hava Kuvvetleri'nde tarihin en yüksek sayıda pilot istifasını getirdi. 2006 yılı içinde ayrılmak için verilen resmi sürenin dolmasına çok az bir süre kala, 150'den fazla muharip pilot görevlerinden istifa etti. Karar, 1000'in biraz üzerinde pilotun bulunduğu Türk Hava Kuvvetleri'nde krize yol açtı. Çünkü, dünyanın en iyi eğitimini veren ve en başarılı pilotlarını yetiştiren hava kuvvetlerinde, ayrılanların çok büyük çoğunluğunu binlerce saat uçuş tecrübesine sahip 'elit uçucular' oluşturdu.
KRİTİK EŞİĞE GELİNDİ Mecburi hizmetini bitirerek ayrılma hakkına sahip pilotların ayrılması ile geride oldukça genç bir kadro kaldı. Asıl önemlisi ise, harbe hazırlık zafiyetiortaya çıkmamasına rağmen, bu kadar sayıda pilotun ayrılması ile uçak/pilot oranında kritik eşiğe gelindi. Hava Kuvvetleri'nde ayrılanların arasında geleceğin generalleri olarak kabul edilen kurmay subayların bile bulunması endişeyi daha da arttırdı. Bunun üzerine, Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Faruk Cömert harekete geçti ve tarihte ilk kez pilotlara, ayrılmamalarını isteyen duygusal birer mektup yazdı. Cömert mektubunda, "Daha fazla para alacağınız doğru. Ancak buranın da bir aile olduğunu unutmayın. Ailenizden, bu kutsal yuvadan karar vermeden önce daha iyi düşünmenizi, aceleci olmamanızı rica ediyorum" ifadelerine yer verdi.
NE KADAR ALIYORLAR? Bir pilot binbaşı, jet uçağı ile uçuyorsa 2.400 YTL, nakliye uçağı ile uçuyorsa 1.800 YTL alıyor. ABD'deki muadilleri, 5 bin doların üzerinde maaş alıyorlar. Türk sivil havayollarında maaşlar ise 3500 Euro'dan başlıyor, 7-8 bin Euro'ya kadar ulaşabiliyor. Bu rakam kaptan pilot olduklarında, harcırahları ile 22 bin YTL'yi bile buluyor.
METEHAN DEMİR - ANKARA
|
|
|
|
|
|
|
|
|