|
|
|
|
|
Eşi benzeri olmayan bir safkan
|
|
RAHŞAN "Bu hafta Porsche Cayenne Turbo'yu test ediyoruz" dediğinde doğrusu pek de hevesli değildim. Tanıdığım ve çok sevdiğim bir otomobil ama yolun sonunda. Önümüzdeki yıl ciddi bir "Face lift" geçirecek olan otomobili anlatmak çok da istediğim bir şey değildi. Ama yine de 450 beygir gücünün cazibesine kapıldım ve Cayenne Turbo'nun direksiyonuna oturdum. Açıkçası Cayenne, özellikle de S ve Turbo tiplerine bir SUV veya 4x4 demek mümkün değil. Çünkü bu otomobil dünyada eşi benzeri olmayan bir sınıfın yaratıcısı. Bazıları beğenmese de, bazıları tipini ve tarzını itici bulsa da, bunlar bence birer safkan Porsche ve heyecan verici otomobiller. Bir gün Cayenne ile giderken yanımda oturan mimar dostum Emre Kunt'un dediği gibi; "Ulan bu jip değil, basbayağı spor otomobil"
* İÇ DİZAYN Bence harika bir iç dizayn. Abartısız bir şıklık. Deri koltuklar, süet kaplama tavan. Porsche ile hemen hemen aynı gösterge tabloları. Enfes bir müzik sistemi ve aynı sisteme entegre edilmiş telefon ve araç bilgi ekranı. Elektrik kontrollü koltuklar ısıtmalı. İç dizaynda ahşap yerine alüminyumun seçilmiş olması çok iyi olmuş. Otomobilin karakterine daha çok uyuyor. Otomobilin yükseklik ve 4x4 ayarları orta konsoldan yapılıyor. Süspansiyon ayarı da öyle. Bir SUV için alçak tavan, otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Arka koltuklar da rahat. Ayak mesafeleri yeterli ama şoförlü kullanım için değil. Bagaj yeterince geniş.
* MOTOR ŞANZIMAN Vay vay vay... Böyle bir motor olur mu? 450 safkan beygir. Ama sütçü beygiri değil İngiliz beygiri. 4,5 litrelik turbo motor çok güçlü. Hatta fazla güçlü. Hatta gereksiz güçlü. Küçük bir kanatla otomobili uçurmaya yetecek kadar bir güç. Otomobil sıfırdan yüze sanki normal bir Porsche imişçesine çıkıyor. Ve 240 kilometre saatlik hıza kadar çok da eksilmeyen bir ivme ile tırmanıyor. Son sürat olarak 270 ulaşılmayacak bir yer değil. 6 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ama bu motora kara şanzıman bağlasanız o da başarılı olur. Ama dediğim gibi fazla güçlü. Ve haliyle çok yakıyor. Normal bir sürüşte 100 kilometrede 26 litre tüketiyor. Biraz gazlasanız bunun 35-40 litreye çıkması şaşırtıcı olmaz.
* SÜRÜŞ Otomobili Belgrad ormanlarından Karadeniz'e giden yollarda denedik. Sanki 2 tonluk bir SUV değil, bir ralli otomobili, bir İmpreza Turbo veya Mitsubishi Evo VIII. Müthiş bir viraj kabiliyeti, akla ziyan bir yol tutuş. Tabii güç insanı azdırıyor. Ben gazladıkça Rahşan sevinç çığlıkları atıyor. Bir ara yoldan çıkacak gibi savrulduk ama güçlü bir kontra ile yola tekrar oturduk. Rahşan bağırıyor, "İşte olayımız budur" Ancak aynı başarı gerçek arazi koşullarında ortaya çıkmıyor. Arazide otomobil biraz şaşkınlaşıyor. Güç fazla geliyor, arazi kabiliyeti ise eksik. Ama zaten bu otomobil gerçek arazi için yapılmamış.
* GENEL İZLENİM Aslında alt yapı Volkwagen Touareg ile aynı. Ama biraz daha özenilerek yapılmış. İçi daha sportif. Kullanımı daha keyifli. Kendinizi daha iyi hissediyorsunuz. Doğrusu 911'den pek bir eksiği yok. Otoyoda aynı keyfi ve sürüş dinamiklerini veriyor. Tam bir sporcu. Zayıf yönü frenleri. Yüksek süratte çok sert fren yapınca tangırdıyor. Çok zorlanırsa diskleri yamultabilir. Bir de farları sorunlu. Müthiş iyi aydınlatıyor ama kısa farlar bile öndeki sürücüyü rahatsız ediyor. Herkes uzun farların yandığını zannederek küfrediyor. Ama benden tavsiye Cayenne alacaksanız 340 beygirlik S yeterli. Hem çok daha az tüketiyor. Hem de 450 beygirlik güç bence biraz fazla. Bu arada bu motoru kullanmak için Porsche'nin bir 4 kapılı sedan, bir de 2 kapılı GT yani yeni versiyon 928 hazırlığı içinde olduğunu söyleyeyim..
Porsche Cayenne Turbo Silindir sayısı: 8 Motor Hacmi: 4511 cc. Max Tork: 620 nm 2250-4750 Max Güç: 450 bg 6000 d/dak Max Hız: 266 km/sa 0-100 km/sa hızlanma: 5.6 sn Ağırlık: 2430 kg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|