|
| | İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz Türk otomotivinde tarihi bir olay yaşanıyor. 1971'de İtalyanlar'ın kurduğu montaj hattıyla üretime başlayan Tofaş, bugün yurtdışında montaj hattı kuruyor. Tofaş mühendisleri, Ruslar'a Albea, Palio ve Doblo üretmeyi öğretecek. 1971 yılında Bursa tesislerinde montaj üretime başlayan Tofaş, bugün Türk otomotiv sektöründe tarihi bir başarıya imza attı. 35 yıl önce İtalyan...devamı |
|
|
| | 2006'da yıldızı parlayacak otolar Otomobil dünyasındaki hareketlilik yeni yılda da sürecek. 2006 yılında yıldızı parlayacak yeni otomobil modelleri, ocak ayından itibaren birbiri ardına satışa sunulacak 2006'da tasarımları yenilenmiş otomobillerin dışında, yepyeni modellerle de ilk kez tanışacağız. Audi Q-7, Suzuki SX-4, VW EOS, Citroen C6 bunlardan bazıları Otomotiv dünyası 2006 yılına hızlı bir giriş...devamı |
|
|
| | Mavi kanlı bir spor otomobil Aslına bakarsanız, İtalyan "Egzotik" otomobillerinin en "Mavi kanlısı" Maserati'dir. Lamborghini'nin esamesi okunmazken, Ferrari'nin kurucusu Enzo henüz toy bir otomobil yarışçısı iken Maserati vardı ve pistlerde fırtına gibi eserdi. Bu yıl 90.yılını kutlayan Maserati "Safkan spor otomobil" geleneğinin en önemli mihenk taşlarından biridir. 1950'lerde 3500 GT ile müthiş bir sükse yapan,...devamı |
|
|
| | Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar Yeni Hyundai Accent'i görünce değil ama içine binip yol alınca aklımdan bu cümle geçti! Rahşan Hanım, yukardaki başlık biraz abartı olmadı mı? Bu otomobille ilk kez tanışıyor olsaydım haklı olabilirdiniz. Ancak bir önceki modelle kıyaslandığında Hyundai Accent Era'daki gelişim ve değişim, evrimden çok bir devrimi andırıyor. Otomobili dışarıdan gördüğümde ön taraftaki Toyota...devamı |
|
|
| | Otomobil sevdasını konut da durduramadı Patlayan konut talebinin, otomotiv sektörünü olumsuz etkileyeceğinin konuşulduğu bir dönemde, 'araba sevdası' pazarı büyüttü. 2005 yılına yüzde 10-20 daralma beklentisiyle girilirken, tam tersine satışlar geçen yılı yakaladı. 2005'e daralma beklentisiyle giren otomotiv pazarında beklenen olmadı. Bir önceki yıla göre yüzde 10-20 oranında daralma beklenirken, pazar tam tersine...devamı |
|
|
| | BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek Ege Bölgesi'ne yapacağı 600 milyon dolarlık yeni yatırımla üretim kapasitesini 70 bine çıkaracak olan BMC, dünyada ticari araç üreticileri arasında ilk 10'a girmeyi hedefliyor. Türkiye'nin yüzde 100 yerli sermayeli ilk ve tek ticari araç üreticisi BMC, 600 milyon dolarlık yeni bir yatırım yapacak. Üretim kapasitesini 70 bin adete çıkaracak ve 3 bin 400 kişi olan çalışan sayısını...devamı |
|
|
| | Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı Toyota Türkiye CEO'su Kazuhiro Kobayashi, Toyota Türkiye'nin 2005'te tam kapasite ile çalışarak tüm hedeflerini gerçekleştirdiğini bildirdi. Kobayashi, bu yıl yaklaşık 150 bin adet araç ürettiklerini belirterek, üretilen modellerden 90 binini Corolla Verso'nun, 60 binini de Corolla Sedan ve Station Wagon'un oluşturduğunu söyledi. Kobayashi, şunları kaydetti: "Üretilen araçların yüzde...devamı |
|
|
| | Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü Otomotivde olduğu gibi lastik sektöründe de Doğu Avrupa ülkeleri Türkiye'ye rakip çıktı. İşçilik maliyetlerindeki artış nedeniyle lastik yatırımları Doğu Avrupa'ya kaçıyor. Çalışanlar ve aileleriyle birlikte yaklaşık 10 bin kişinin ekmek yediği lastik sektöründe tehlike çanları çalıyor. Aynı otomotiv sektöründe olduğu gibi lastikte de Doğu Avrupa ülkeleri, Türkiye'nin rakibi...devamı |
|
|
| | En devrimci Fransız otomobili Renault Espace, Fransa'da Robespierre'den sonraki en büyük devrimci. Gerçekten de otomobil dünyasında gerçek bir devrimin öncüsü oldu. "Monospace" kavramı bu otomobille varoldu. İlk Espace üretildiğinde kimse bunun ne olduğunu anlamamıştı. Otomobil desen değil, minibüs desen değil. Ancak bu anlaşılmazlığına rağmen müthiş bir başarı öyküsü oldu. Çünkü bir otomobilin sürüş özelliklerine,...devamı |
|