'Ayol her şeyden şikayet etmeyin!'
Türk Hava Yolları (THY) uçaklarını yeniliyor, ikramını çeşitlendiriyor ve filosunu büyütüyor. Ancak büyüme sebebiyle kontrol edemediği, ihmal ettiği önemli konular var; Hizmet anlayışı ve kalitesi. Bu ay Airbus 330'ların filoya katılmasıyla birlikte businnes class'ı baştan aşağı değiştirecek olan THY'nin, acilen kabin ekibinin ihtiyaçlarını dikkate alması, moralini düzeltip motivasyonunu artırması gerekiyor. Aksi takdirde son derece konforlu koltuklarda, bol çeşitli ikramla çıkılan seyahatler, THY'ye verimli uçuşlar getirmeyebilir. Okuyucularımdan gelen çok sayıda mesaj arasından sadece birisine, ilgililerin dikkatini çekmek istiyorum. Yaşanmış bir hikayeyi tahlile hazırsanız, buyurun; '29 Eylül Perşembe, THY'nin Paris-İstanbul seferinde (TK1826) business class yolcusuydum. Uçak tarifeli saatinden bir saat geç hareket etti. Bana söylenen sebep; 'Avrupa hava sahasındaki aşırı trafik!' Kabin hostesimiz yanımda oturan yabancıya cevap verebilmek için bana sordu: 'İstanbul ile Paris arasında saat farkı var mı? Varsa ne kadar olduğunu bana söyler misiniz?' Beyaz şarap istedim, sıcak geldi. 'Yüklerken büyük şişe yüklemişler. Küçük olsa soğuturduk ama büyükleri soğutamıyoruz. İçine bir parça buz ister misiniz?' Video gösterisi başladı, bozuk gösteriyor: Verilen sebep; 'Evet, bunlar eski sistem, şimdi herkes DVD'ye döndü, ne yapalım?' Film gösterisi sırasında, daha bitmesine vakit varken bir anons yapıldı: 'Kullanılmış kulaklıklarınızı kabin memurlarına iade edin.' Bir dakika daha film bitmedi ki! Film bitmek üzereyken inişe geçildi. Bunun üzerine film kesildi ve yerine reklamlar başladı! Verilen sebep: 'Filmi kestik çünkü iniyorduk!' En sonunda apronda terminale doğru yolumuza devam ederken, yeni çıkan bir anons yapıldı: 'Son uçuş noktasında gümrüğü olan yolcularımız sadece pasaporttan geçsinler olmayan son noktaya gidenler ise hem pasaporttan hem de gümrükten geçsinler' filan gibi bir şey. 'Ayol, yolcu nereden bilsin son uçuş noktasında gümrük var mı yok mu?' Cevap aynen şöyle: 'Çok haklısınız, yolcular da bize aynı şeyi soruyor!' Kabin amirinin son sözü: 'Ayol siz de her şeyden şikayet ediyorsunuz !' Özetle; hizmet sektöründe insan faktörü önemlidir, ihmale gelmez.
|