|
|
|
|
|
|
Çizgimiz değişti çünkü genç görünmek moda
İtalya'nın önde gelen hazır giyim firmalarından Stefanel'in sahibi Giuseppe Stefanel İstanbul'u çok sevdiğini söylüyor. Stefanel'e göre Türk kadınları İtalyanlara benziyor.
Giuseppe Stefanel 52 yaşında, moda dünyasında devleşen 'İtalyan'lardan biri. Sempatik ve hoş sohbet... İtalya'nın önde gelen hazır giyim markası Stefanel'in sahibi olan Giuseppe Stefanel ile Metrocity alışveriş merkezinde yeni açılan ve sadece erkek koleksiyonu bulunan 'lokomotif' mağazalarında buluştuk. Erkek Stefanel mağazasının tüm dünyada bir ilk olduğunu belirten Giuseppe Stefanel, Türkiye'nin büyümekte bir pazar olduğu için deneme mağazasını İstanbul'da açtıklarını söylüyor. Stefanel'in hikayesi 40 sene önceye dayanıyor. Venedik'e yakın bir kasaba olan Ponte di Piave'de baba Carlo Stefanel, "Maglificio Piave" adında bir triko fabrikası kurmuş. On yıl boyunca İtalya'daki toptancılara klasik çizgide triko üretimi yapan firmanın geleceği oğlunun işe başlaması ile değişmeye başlamış. İlk başta daha çok üretim aşamasında çalışan Giuseppe Stefanel, firmayı daha da büyütmenin yollarını aramaya başlamış. O yıllarda yirmili yaşlarında olmasına rağmen, pazarlamayı kuvvetlendirmek için kendi markalarını yaratmanın gerekliliğine inanmış. İlk önce 'Linea Sigma' adında genç kitleye hitap eden bir marka ortaya çıkararak, 'Maglificio Piave'nin daha tutucu olan koleksiyonlarına eklemiş. 'Maglificio Piave' adının eski konsept olduğunu ve yeni bir isim aramaya başladıklarını söyleyen Giuseppe Stefanel "O yıllarda babamı ikna etmek hiç kolay olmadı. Yeni bir isim aramaya başladık. Stefanel aile isminin bir marka olabileceğine karar verdiğimizde, babam her zaman için kendi adımızın arkasında olmamız gerektiğini dile getirdi. Bu başlangıç ile Stefanel dünya çapında en iyi tanınan İtalyan markalarından biri haline geldi. Perakende de franchise sistemi ile ilk mağazamızı 1980 yılında Siena'da açtık. Sonra da devamı geldi" diyor.
DAHA ÇOK İŞ VAR İkinci mağazayı Paris'te açtıktan sonra, 1984-1988 yılları arasında mağaza sayısını artıran marka hızlı bir yükselişe geçmiş. Bugün İtalya'da 350, dünya genelinde ise toplam 700 Stefanel mağazası bulunuyor. Stefanel markasını bir şemsiye gibi gördüklerini söyleyen Giuseppe Stefanel, ileride çocuk koleksiyonu oluşturacaklarının müjdesini veriyor. Hatta bu koleksiyon ilk olarak Türkiye'de satışa sunulacak. Giuseppe Stefanel'e başarılarının sırrını soruyoruz; "Şirketler sadece istedikleri için büyüyemezler, büyümek için yaratıcı olmaları ve potansiyellerini kullanmayı bilmeleri gerekir. Çıkan engelleri aşmanın tek yolu budur. Ancak bu şekilde hızla değişen unsurlara uyum sağlanabilir" diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: "Yaratıcılık, tüketici istekleri ve ürün garantileri çok önemli. Bizde bundan hiç taviz vermedik." Yıllardır kaliteli trikoları ile tanındığını belirten Stefanel, müşterilerinin trikolarını uzun yıllar boyunca giydiklerini söylüyor. Stefanel stilini ise şöyle dile getiriyor; "Tabii ki güzel, modern, kolay, kişisel, dengeli, doğal, yaratıcı. Tüm bunlardan kuvvetli olan bir kelime var, o da 'özgür'. İnsanların moda bazında özgür, seçim ve bütçede özgür, stil, renk ve desende özgürlüğü... Devamlı yenilenen örgü, desen ve renkleriyle orijinallik markanın öne çıkan özellikleri." Genç tasarım ekibi ile çalıştıklarını söyleyen Giuseppe, tasarımdaki yaratıcılıklarının da önemli olduğunu vurguluyor. Eski yıllarda bir yıl içinde iki koleksiyon sunarken, şimdi mağazaya üç haftada bir yepyeni koleksiyonlar sunduklarını belirtiyor. Markanın hedef kitlesinin 20-45 yaş arasında çalışan kadın-erkek olduğunu da vurgulayan Stefanel, son iki yıldır daha genç ve trendy tasarımlara başladıklarını da sözlerine ekliyor. Guiseppe Stefanel, "Artık 40 yaşındaki de genç görünmek istiyor ve trendy ürünleri tercih ediyor" diyor. İstanbul'u ve Boğaz'ı çok seven Guiseppe Stefanel, Türk kadınlarını İtalyanlara benzetiyor. Gittiği yerlerde bakımlı, hoş ve tarz sahibi insanlar gördüğünü, kadınerkek, Türk insanının giyime meraklı olduğunu gözlemlediğini söylüyor. Bu yüzden de Türkiye pazarına inandığını özellikle vurguluyor. Bundan sonraki hedefleri için "Dünyaya açıldık ama daha yapacak çok şey var. Önümüzdeki 5- 10 yıl içinde şu andaki mağaza sayısımızı iki katına çıkartmamız gerekiyor" diyor.
Esra ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|