|
|
|
|
|
|
adidas-NIKE kapıştı Türkiye dibe vurdu!
Yeni Aktüel'den müthiş iddia: "Adidas'ın yerine Nike'ı sponsor almasaydık, hem Portekiz'e hem de Almanya'ya gidebilirdik...".
Türk Milli Takımı'nın içinde bulunduğu vahim duruma, Yeni Aktüel dergisi farklı bir yaklaşım getirdi. Dergi, spor ekonomisti Yard. Doç. Cem Çetin'in açıklamalarına da yer verdiği araştırmada, Milli Takım'ın, sponsor rekabetinin kurbanı olduğunu iddia etti. Spor ekonomisti Cem Çetin, Yeni Aktüel'deki araştırmada ilginç sözler sarf ediyor. "Her şey 2003 Kasım'da Letonya maçıyla başladı" diyen Çetin, Nike'ın Amerikan şirketi, futbolun ise Avrupa oyunu olduğunu ifade ederek şöyle devam ediyor: "Baraj maçında sponsorluğunu Adidas'ın üstlendiği Letonya ile oynuyorduk. Ve korktuğum şey gerçekleşti. Bu eşleşme baraj maçlarındaki tek Adidas-Nike eşleşmesiydi."
BARAJDA DA AYAR MI VAR? 2006 Dünya Kupası elemelerinde de hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığınısavunan Yard. Doç. Çetin, "İki Avrupa ve bir Dünya Kupası'na giderken kolay gruplara düşmüş ve karşılığını almıştık. 2006 için seribaşıydık. Ama en zor gruba düştük. Zar zor baraj maçı oynamaya hak kazandık. Adidaslı Arnavutluk'un, Adidaslı Danimarka için bize karşı nasıl oynadığını hatırlayın" diyor. Çetin, barajda da kolay gibi görünen zor kurayı çektiğimizi iddia ediyor. "Adidas'ın kardeşi Puma'nın sponsoru olduğu İsviçre bizimle, Adidas'ın kalesi İspanya ise Nike takımı Slovakya ile eşleşti. İki Nike takımı da ilk maçlarda hakem hatalarının kurbanı oldu. Türkiye ile Slovakya gibi iki Nike takımının eşleşmesi olanaksızdı. Pumalı Çekler de İngiliz Umbrolu Norveç'i eledi" şeklinde konuşuyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|