kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
X Large tadında mini otomobil


İlk gördüğümde "Bu otomobili kim alır?" diye düşünmüş, yıllar geçince gözüm alışmıştı Smart'a. Hele hele roadsterini görünce vurulmuştum. Son alarak 15 gün önce eşimle konuşurken, "Şehir içinde otursam bir Smart alırım. 80 kiloluk adamı işe götürmek için hergün 2 tonluk otomobili hareket ettirecek enerji kullanıyorum" demiştim. Bizim Rahşan Gülşan "Fatih Bey bu hafta size bir Smart getireceğim" deyince, "İstersen ben gidip alayım" dedim. Çünkü kafamdaki Smart konsepti ile X large Rahşan konsepti pek bir araya gelemiyordu. Rahşan "Yok yok ben getiririm" dedi. Hayatımda pek az şeyi bu kadar heyecanla beklemişimdir. Smart ve içinde Rahşan. Ve sonunda miniminnacık Smart'ın direksiyonuna oturdum. Yanıma da Rahşan çöktü.

* İÇ DİZAYN
Smart'ın içi kutu gibi. İyi bir havalandırma, kötü ötesi bir müzik sistemi. 140 km/s'de biten bir süratgöstergesi. Dashboardın üzerine konulmuş çok şirin tostoparlak bir devir sayacı ve yanında aynından bir analog saat. Dışardan minicik görünen Smart'ın içi son derece geniş. Koltuk alabildiğine geri gidiyor ve benim gibi 1.90 boyundaki bir adam dahi rahat rahat oturuyor. Hem de yanında 175'lik ve 110 okkalık Rahşan'la. Koltuklar rahat. Tiptronic vites biraz sert ama çok duyarlı. Silecekler eski Mercedes'ler gibi ortada konumlanıp iki yana açılıyor. Bagaj hayli küçük ama zaten bavulla gidilecek şehirlerarası yolculuklar için değil Smart.

* MOTOR ŞANZIMAN
Motor 700 cc. Arkada duruyor. İlginç, sportif bir sesi var. 60 beygir gücünde turbo imiş ama pek hissedemedim. Sanki 45 falan gibi geldi bana. Belki de, Rahşan'ın etkisiyle olsa gerek. Şanzıman başarılı. 700 cc'lik motora altı ileri şanzıman koymuşlar. Hayli iddialı ve altıvites gereksiz. Otomobil son sürati olan 140'a beşinci viteste ulaşabiliyor. 6. viteste ise 350 devri biraz geçince gaz kesip sürati 140'la sınırlıyor. Vites değişimleri otomatik veya manuel olarak yapılabiliyor. Kendi haline bırakırsanız 6000 devire yaklaşırken vites değiştiriyor. Manuel değiştirmelerde çok hızlı.

* SÜRÜŞ
Bu kadar küçük ve bu kadar güçsüz bir otomobilin bu kadar keyifli bir sürüş dinamiğine sahip olması çok enteresan. Arkadan itişli araç hızlı virajlarda arkadan çok hafif savrularak keyif veriyor. Zaten bu yüzden olsa gerek ön lastik motosiklet lastiği gibi ama arkada geniş tabanlı düşük profilli bir lastik kullanılmış. Gazlayınca güzel bir motor sesi geliyor. Hidrolik olmayan direksiyon park ederken biraz inletici ama bunun dışında gayet iyi. Fakat bu otomobilde pek öyle bir park sorunu olmaz gibi duruyor. Bulduğun yerebırak. Baktın sığmıyor yandan ittir girecek gibi. Elektrikli tavan arkada cama kadar otomatik açılıyor. Daha fazla açmak için inip arkada küçük bir operasyon yapmak gerek. Şimdi bunun tamamen açığını yapıyorlarmış. Hatta tabanı delikli olacakmış ki, yağmur suyu akıp gitsin. Görmedim ama öyle bir rivayet var.

* GENEL İZLENİM
Şehir içinde oturup, şehir içinde çalışanlar için müthiş bir seçenek. Herkesin işe tek başına gittiği İstanbul'da daha çok Smart görmek lazım. Benzin tüketmiyor gibi. Lüks falan katiyen değil ama yeterince rahat. Sadece gençler veya kadınlar için değil, herkes için güzel bir seçenek. Scooter gibi. Damı açılabildiği için çok da seksi. Tek dezavantajı fiyatı. 18 bin euro'ymuş. Keyif için almıyorsanız, bu kadar etmez. Tabii bence.

Smart fortwo
Max. Güç: 61bg
Max. Tork: 95nm- 2000-4000 d/dak
Hız: 135 km/sa
Ağırlık: 730 kg.
Fiyatı: 18.600 EURO
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
'Sırt'ını dönmek istemiyor
'Sırt'ını dönmek istemiyor
Brezilyalı top model Gisele Bundchen'in çalıştığı ajanslarla yaptığı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu