kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Volvo'nun top modeli

Volvo Cross Country modeliyle 4x4 pazarına sıkı bir giriş yapmıştı. Çok beğenilen 850 serisinin station modelinden geliştirilen cross country çok başarılı bir otomobildi. Özellikle Kuzey Amerika pazarında büyük satış rakamları yakalayan Volvo, Dünya'yı saran SUV çılgınlığı üzerine, bu segmentte XC 90'ı üretme kararı aldı ve yaklaşık 3 yıl önce piyasaya sürdü. Araç pazara girer girmez büyük bir başarı elde etti. Devasa boyutlu, kullanışlı bir SUV olarak Volvo markasına ciddi bir katkıda bulundu. Bu hafta sizler için denediğim Volvo XC 90 serinin en büyük motorla doatılmış "Top modeli".

İÇ TASARIM
Avrupalı SUV'ların en geniş iç hacime sahip olanı XC 90, son derece lüks bir donanım sunuyor. Ahşap deri karışımı bir iç döşeme. Rahat elektrikli ve ısıtmalı koltuklar. Son derece başarılı bir havalandırma sistemi ve gerçekten muhteşem özel yapım bir müzik sistemi. Önde ve arkada geniş bacak mesafeleri, yüksek bir tavan, içine küçük bir otomobil alacakmış havası veren ve katlanabilir koltukları da barındıran hangar gibi bir bagaj. Ancak ön tarafta ortadan geçen aks kolonu ve fazla geniş. Ve birmiktar darlık hissi yaratıyor. Ancak malzeme kalitesi çok yüksek ve sürücü olaya hakim.

DIŞ DİZAYN
Dizyn son derece modern ve havalı. Şık bir otomobil. Arkadan görünüş müthiş. Önden ise klasik Volvo dizaynı. Jantlar bütün İskandinavlar gibi çok güzel. Ancak otomobilin önü ve arkası bir 4x4 için fazla alçak gibi görünüyor.

MOTOR VE ŞANZIMAN
Hayatımda ilk kez 8 silindirli bir Volvo görüyorum. 4,4 litrelik motor 310 beygir güç üretiyor. Ancak bence "Gereksiz". Çünkü bu otomobilin T6 olarak adlandırılan 272 beygirlik motoru son derece yeterli. Açıkçası 8 silindirli modelle diğeri arasında fazla bir fark göremediğimi söylemeliyim. Motor güzel bir ses çıkarıyor ve hayli atılgan ama aradaki vergi ve tüketim farkını karşılayacak kadar değil. Bu arada yanlamasına yerleştirilmiş bir 8 silindirli motoru daha önce hiç görmediğimi eklemeliyim. Şanzımana gelince. Şanzımanda arazi konumu yok. Düz bildiğiniz bir şanzıman. Başarılı mı? Evet. Motorla uyumlu mu? Kesinlikle. Ama hiç bir arazi özelliği yok..

İZLENİM
Benim için Volvo XC 90 kesinlikle bir arazi otomobili değil. Zaten araziye çıkmaya teşebbüs ettikten bir dakika sonrageri dönme kararı aldık. Bu 4 çekerli devasa bir stationwagon. Yeni nesil arazi araçlarındaki değişken süspansiyonla yükselip alçalma özelliği bu araçta yok. Keza şanzıman ve diferansiyel kontrolleri de.. XC 90 bir arazi aracından çok bir AWD.. Yani sürekli 4 çeker giden bir büyük otomobil gibi. Ön ve arka tamponlar çok alçak olduğu için arazide eğimlere yaklaşması mümkün değil. Diferansiyel kilitleri de olmadığı için batıp çıkması da.. Bu araç aslında tam İstanbul için yapılmış. Bozuk yollarda müthiş bir konfor sunuyor. Hafta sonları kıra bayıra gidebilirsiniz. Ama araziye değil. Son günlerde pek bir moda olan şehrin dışındaki villa sitelerde falan oturuyorsanız hiç düşünmeyin alın. Ama fiyatına da dikkat edin. Çünkü benim denediğim 8 silindirli modelin fiyatı 130 bin euroyu buluyor. Yani rakipleri Porsche Cayenne S, BMW X5 4,4, Mercedes ML ve hatta G ve Touareg'in V 10 dizeli.. Bir alt modelini tavsiye ederim. Benden söylemesi..


Volvo XC90 V8
Max Güç: 315 bg.
Max Tork: 440 nm 3900 d/d
0-100 km/s hızlanma: 7.2 sn
Ortalama yakıt tüketimi:
13.3 lt.(Fabrika verisi)
Fiyatı: 120.000 euro

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
'Sırt'ını dönmek istemiyor
'Sırt'ını dönmek istemiyor
Brezilyalı top model Gisele Bundchen'in çalıştığı ajanslarla yaptığı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu