kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Renault'nun yeni kavramı

Renault, herhalde son 20 yılın en "Yenilikçi", hatta "Avangard" otomobil üreticisi. Sadece ilginç ve farklı otomobiller yapmakla kalmıyor, otomobil endüstrisine yeni "Kavramlar" armağan ediyor. Yepyeni bir sınıf yaratan Espace gibi Fransız otomobil devi, şimdi bir kez daha yeni bir sınıf, yeni bir konsept yaratma peşinde ve ben yeni sınıfın öncüsü olan otomobili, Renault Velsatis'i denedim. Açıkçası çok da memnun kaldım. Çünkü hepsi birbirine benzeyen onca otomobil içinde ilk kez "Bambaşka" bir Dünyaya gittim. Velsatis dünyasına... Velsatis her şeyden önce değişik bir otomobil. Hem lüks bir sedan, hem de bir monospace (yani tek hacimli)... Hem Renault Safrane, hem Renault Espace.. İlginç bir kırma...

* İÇ DİZAYN
Velsatis'in içi son derece lüks. Elektrik kontrollü, ısıtmalı deri koltuklar, son derece iyi bir ses düzeni, yol bilgisayarı... Özellikle müzik sisteminin hem görüntüsü, hem kumandaları sanki bir uzay aracından alınma... Karanlıkta müthiş şık bir görüntüsergileyen analog saat etkileyici. İç kabin müthiş ferah. İçeriye her yerden ışık doluyor. Görüş açıları sonsuz... Dev bir açılır tavan, kocaman bir ön cam, devasa yan camlar ve yüksek bir tavan... Ama tabii, kullanılan malzeme kalitesi ve yer yer göze çarpan işçilik hataları "Atlanmak istenen sınıfa" gölge düşürüyor. Bir de her Renault'nun içinde olan o Renault kokusu bu otomobilde de var. Ancak otomobilin güzelliği, farklılığı ve ferahlığı bütün hataları örtüyor.

* MOTOR VE ŞANZIMAN
Renault'nun Formula 1'deki başarısı, bu otomobilin motoruyla kanıtlanıyor. 3,5 litrelik V6 motor, 245 beygirlik gücüyle sanki bir 8 silindir gibi performans gösteriyor.. İlk hızlanmalarda, elastikiyet de müthiş. Koskoca otomobili çekip götürüyor. Tabii bunun bedelini tüketim olarak ödüyorsunuz ama sakin kullanımda tüketim hızla düşüyor ve makul ölçülere iniyor. Şanzıman da motor kadar başarılı. Hem otomatik kullanımda, hem de tiptronikte çok verimli. Tek kusuru yüksek devirli kullanımlarda, vitesinbiraz sertçe değişmesi..

* SÜRÜŞ
Yüksek kabine, önden çekişe ve ağır kütleye rağmen otomobilin sürüş dinamikleri çok iyi. Virajlarda çok zorlamadıkça savrulmuyor. Doğru girilen virajlardan gazlayıp çıkabiliyorsunuz. Savrulmalarda da çok başarılı bir şekilde kendini toparlıyor. Yatmıyor, eğilip bükülmüyor. Direksiyon yüksek süratlerde biraz hafif. Frenler çok çok iyi. Bence tek sorun otomobilin hızlı kalkışlarda hemen patinaja geçmesi. Bu durum karda, buzda hayli sorun yaratabilir..

* İZLENİM
Doğrusu bu otomobil beni çok etkiledi. Önü, arkası her yeri geniş. Tam bir aile otomobili. Gücü ise müthiş. Hatchback'la sedan arası görünümü çok modern. İç işçiliği biraz daha özenli olsa Renault'ya sınıf atlatabilir. Ama bir sorunu var: Fiyatı 100 bin euroya yaklaşan ederiyle el yakıyor. Marka imajı ile fiyatı örtüşmüyor.. Tabii Türkiye'de..


Renault Velsatis
Max Güç 245 bg
Max Tork 330 nm- 3600 d/dak
0-100 Hızlanma 8.3 sn
Yakıt Tüketimi 11.5 lt. 100 km'de
Fiyatı 128 bin 650 YTL

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
'Sırt'ını dönmek istemiyor
'Sırt'ını dönmek istemiyor
Brezilyalı top model Gisele Bundchen'in çalıştığı ajanslarla yaptığı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu