kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
  » Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Cherooke sağlam bir seçenek

Chrysler
Amerikan otomobil tarihinin "En etkileyici" ürünlerine imza atmış bir firma. Bu büyük üreticinin bence ilk unutulmaz otomobili 1948 Town&Country Convertible. Sonrasında 1953'te Chrysler d'Elegance, 1957 İmperial Coupe, aynı yıl otomobilseverlerle buluşan 390 beygirlik HEMI motorlu 300D... Ve hepimizin yakından hatırladığı 1960 ve 70'lere damgasını vuran bazıları HEMI motor seçenekli unutulmaz Charger ve Challenger'lar...Ve tabii şimdilerin muhteşem Viper'ı. Ben bu otomobillerden bazılarını kullanma şansına erişmiş olmaktan mutluyum. Ve Chrysler HEMI geleneğini şimdilerde yeniden canlandırıyor, önce 300 C ardından da Grand Cherokee'de HEMI motorlu seçenekleri bize sunuyor. Aslına bakarsanız, Grand Cherokee de otomobil tarihinde önemli bir dönemeç. Ünlü Wagoneer'ın devamı olan Grand Cherokee, bana sorarsanız şehir içi günlük kullanımla, 4x4'ü birleştiren ilk SUV. Bu hafta denediğimiz araç yeni nesil Jeep Grand Cherokee'nin 5,6 litre HEMI motorlusu. Motor aslında 300 C'de kullanılanla aynı ama 326 beygirlik gücüyle, ondan 14 beygir daha güçsüz, torku da biraz daha az. Ama yine de muhteşem bir motor...

İç Dizayn
Ben hayatımda bu kadar "Melez" bir iç dizayn görmedim. Biraz Amerikan, biraz Japon, az Alman... Katiyen şık değil. İşlevselliğe daha yakın. Şıklaştırmak içinkullanılan detaylar ise tam tersi bir etki yaratmış. Gereksiz ahşap görüntülü kaplamalar... Mercedes'inkini andıran güzel bir müzik sistemi. Kötü lastikle bozulmuş, şık metal unsurlar... Kötü mü? Değil. Şık mı? Değil. Tam yeni tarz Amerikan. Deri döşeme koltuklar rahat ancak sportif değil, haliyle elektrik kumandalı ve hafızalı ve fazla yumuşak. Otomatik vites eski Mercedes'lerden izler taşıyor. İç kabin geniş, ferah. Eski Grand Cherokee'lerden çok farklı değil. Çok başarılı bir havalandırma var. Avrupalı SUV'lerin iç kabinlerinin çok daha iyi olduğunu söylemek mümkün..

Motor Ve Şanzıman
Motor etkileyici, hatta müthiş. Porsche Cayenne S'e benzer bir porformans. 326 beygirlik motor sanki daha fazla bir güce sahipmiş gibi. Benim Range Rover Sport sözde 300 beygir ama bu 26 beygir farkla benimkinin üzerinden atlar gibi duruyor. Kalkış çok çok iyi. 200 km/s'ye kadar da sorun yok. 4 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ancak Avrupalı rakipler 6 ileri, hatta 7 ileri vitese geçerken neden hala 4 ileri anlamak mümkün değil.

Arazi Kabiliyeti
İş araziye gelince Amerikalılar, Avrupalılardan çok çok daha iyi. Çünkü çok çok daha tecrübeliler. Normal sürüşte sıkıntı yaratan yumuşak süspansiyonarazide müthiş bir konfor sağlıyor. Orman yolunda bir ara 160'a çıkınca yanımda oturan X- large Rahşan tutunacak yer arıyor. Otomobil havalanacakmış gibi gidiyor. Hayli zorlanıyoruz. Ancak sert koşullarda iyi. Öndeki gereksiz etekler aracın başarıyla çıkabildiği rampalara yanaşmasını güçleştiriyor. Otomobili arazi konumuna tek bir kolu çekerek alabiliyorsunuz. Çok basit bir sistemi var ama ne kadar basit o kadar kullanışlı. Otoyolda iyi gidiyor. Ancak yumuşak süspansiyon nedeniyle yol tutuş bütün Amerikanlar gibi zayıf. Fakat aşırı konforlu. Fazla bir performans peşinde değilseniz içinde bulutların üzerinde gibi gidiyorsunuz. Ancak motorun gücüyle, yol tutuş özellikleri birbirine uymuyor.

İzlenim
Avrupalı rakiplerine oranla eksikleri var ama fiyatı da ona göre. 5,6 litre motor ve 326 beygire benzer Avrupalıların neredeyse 3'te 2 fiyatına sahip olabilirsiniz. Standart donanımı da rakiplerine oranla çok daha üstün. Üstelik ilk nesil bile hala sokaklarda dolaştığına göre sağlam bir seçenek. Fiyat performans karşılaştırması yaparsak tek rakibi Land Rover Discovery 4.4 olabilir.

Grand Cherokee Hemi 5.7
Max Güç: 326 bg-5200 d/dak
Max Tork: 500nm.-4000 d/dak
0-100 km/sa hızlanma: 7.4 sn.
Yakıt tüketimi: 100 km'de ortalama 15.6 litre
Max hız: 208 km/sa
Fiyat: 96.289 euro

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
 Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı
 En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı
 Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik
 Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de
 Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada
 Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm
 Renault'nun yeni kavramı
 Yeni bir fikrim var
 Sert bakışlı Alfa
 Bu nedir bu?
 Yılın otosunda Türk damgası
 Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor
 Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor
 Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159
 Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş
 BMW 3 Serisi büyüdü
 Yaris ikinci kez aday
 Parçaları aynı ruhları farklı
 Toyota'ya dizel motor seçeneği
 Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek
 Volvo'nun top modeli
 Tut kolumdan çek götür beni!
 Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
 Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi
 Üstsüzü daha güzel
 Ben de resim çektirebilirim
 Rimula puan kazandırıyor
 Yarışçı Leon zafer kazandı
 Kış lastiğinde iddialı
 Nissan bayi ağı genişliyor
 Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi
 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu
 Sözlük gibi otomobil
 Sonbaharın yıldızları yollarda
'Sırt'ını dönmek istemiyor
'Sırt'ını dönmek istemiyor
Brezilyalı top model Gisele Bundchen'in çalıştığı ajanslarla yaptığı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu