![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_trans.gif) ![](http://img.sabah.com.tr/i/bugunku_diger_yazi.gif) |
|
Perakendede aslan payı gıdanın oldu
Organize perakendecilerin toplam cirosunun yaklaşık yüzde 65'ini gıda oluşturuyor.
TÜRKİYE'DE yaşanan hızlı kentleşme ne nüfus artışı, perakende sektörünün gelişmesini ve belli şehirlerde toplanmasını beraberinde getirdi. ün Türkiyede 200 binin üzerinde perakende satış noktası var. Toplam perakende tüketiminin yüzde 65'ini gıda, yüzde 35'ini gıda dışı tüketim gıda dışı tüketim oluşturuyor. Türkiye'deki perakendecilik pazarı ise 60 milyar doları buluyor. Diğer taraftan organize perakendecilik pazarı 20 milyar dolar düzeylerinde. 2006 yılında Türkiye perakende pazarının 65 milyar dolar, organize perakendenin ise 25 milyar dolar olması bekleniyor.
UNLU MAMUL ÇEŞİTLENDİ Geçen 20 sene içerisinde gıda tüketiminde un ve unlu mamuller liderliği kaptırmadı. 1990'larda un ve unlu mamullerin toplam gıda üretimine oranı yüzde 55 iken, bu rakam 2000'lerde yüzde 65 seviyelerine yükseldi. Buna karşılık, meyve ve sebze, süt ve süt ürünü, bitkisel yağ, şeker ve şekerleme, et ve et ürünü ile su ürünü kategorilerinde ise gerileme gözlendi.
|