kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız
Perakendede aslan payı gıdanın oldu

50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız

Unilever, 50 yıldır Türkiye'de. Türk tüketicisini pekçok ilkle tanıştırdık, o günden beri atağımız sürüyor. Unilever Türkiye, Unilever dünyasında en hızlı büyüyen şirketler arasında yer alıyor.

Dünyanın yaklaşık 150 ülkesinde her gün 150 milyon tüketiciye farklı markalarıyla ulaşan Unilever, 2004 yılındaki 42 milyar Euro cirosu, bir önceki yıla göre yüzde 4 oranında artan ve 4 milyar Euro olan karı ile dev dünya şirketleri arasındaki yerini korumaktadır. Unilever, Araştırma Geliştirme faaliyetlerine her yıl ortalama 1 milyar Euro ayırıyor. Unilever'in Türkiye'deki yolculuğu, 1953 yılında yaptığı ilk yatırım olan Bakırköy yağ fabrikasını açarak başladı. Türk tüketicisini ilk defa margarinle tanıştıran Unilever, o günden bu yana Türkiye'de deterjandan şampuana kadar birçok ilke imza atmaya devam etti. Unilever, tüm dünyada sürdürdüğü yatırım atağıyla, küresel pazardaki etkinliğini ve payını sürekli artıran bir şirket. Türkiye'de verdiği değer ve önceliğin de bizim için anlamı çok büyük. Unilever Türkiye olarak, üretim yaptığımız kategorilerde her zaman yenilikçi bir çizgi izliyoruz. 50 yılı aşkın süredir Türkiye'de faaliyet gösteren şirketimizin ürün portföyünü gıda, dondurma, ev bakım, kişisel bakım ve profesyonel ürünler olarak beş ana gruba ayırabiliriz.

SANA KUYRUKLARI OLUŞTU
1953 yılında Sana markası ile Türkiye'de ilk kez gıda sektöründe faaliyete başlayan Unilever, aynı zamanda Türkiye'nin en önemli dönemlerine de şahitlik yapmıştır. Uzun Sana yağ kuyrukları, halkımızın içinde bulunduğu duruma çok iyi bir örnektir. Sadece margarin kategorisinde değil, tüketicilerimizin beklentileri doğrultusunda mayonezden tuza, zeytinyağından çaya, deterjandan şampuana kadar çok geniş bir yelpazede lider markalarımızla hizmet vermekteyiz. Algida Türkiye 1990 yılında faaliyete geçtiğinde, ülkemizde dondurma tüketimi çok düşük seviyelerdeydi ve tüketim yaz mevsimiyle sınırlıydı. Ayrıca endüstriyel dondurma pazarı henüz yeni yeni gelişiyordu. Algida, pazara girdiği ilk yıldan itibaren Türkiye'deki hedefini dondurma tüketimini artırmak, bütün yıla yaymak ve bunun sonucu olarak da dondurma pazarını büyütmek olarak belirledi. Bugün Algida, teknoloji, hijyen ve kalite standartlarıyla dondurma sektöründe lider konumda. 1960'lı yıllarda, değişen yaşam koşulları, Türk kadınının temizlik anlayışında değişiklikler yarattı. Yeni tip konutlar, yeni malzemeler, yaygınlaşmaya başlayan çamaşır makineleri, yükselen yaşam düzeyi sonucu; çamaşırda, bulaşıkta, kişisel temizlikte ve ev temizliği konusunda yeni gereksinimler doğdu. 1966 yılında ilk deterjan markası olarak piyasaya sürdüğümüz OMO'dan sonra, çok hızlı bir gelişim gösteren ev temizlik ürünleri sektöründe de tüm markalarımız kategorilerinde lider . Kişisel bakım kategorisindeki lider markamız Dove ise Türk tüketicisi ile ilk kez 1993 yılında yapılan Dove Cream Bar lansmanı ile buluştu. Bunu birçok yeni lansmanla devam ettiren markamız bugün, bir kadının banyoda ihtiyaç duyabileceği ana kişisel bakım ürünlerinin neredeyse tamamını tüketicinin beğenisine sunuyor. Dove ürünlerinin içindeki nemlendirici ile pazarda tek olan çok özel bir marka. Ayrıca, Unilever'in Profesyonel Ürünler Servisi Unilever Foodsolutions ve Unipro, uluslararası kalite standartlarını ve en ileri üretim tekniklerini Türk gıda endüstrisine kazandıran öncü kuruluşlardır. Unilever olarak, Türkiye'yi gerek AB üyeliğinde, gerekse yabancı yatırım konusunda desteklemeye devam ediyoruz. Çokuluslu aynı zamanda çok yerel bir şirket olarak üzerimize düşen her türlü görevi gerektiği gibi üstlenmekten çekinmeyeceğimizi belirtmek isterim. Türk markasının gelişmesi ve en iyi şekilde temsil edilmesi için markalarımızla elimizden geleni yapmak için çalışıyoruz.

YABANCI İÇİN CAZİBE MERKEZİ
Unilever olarak devletin çeşitli kademelerinde yaptığımız görüşmelerde, Türkiye'nin yabancı yatırımlar için bir cazibe merkezi olması için yatırım ortamının iyileştirilmesi gerekliliği yönündeki görüşlerimizi her fırsatta dile getirmeye çalışıyoruz. Bu alanda özellikle müzakere tarihi alınmasıyla birlikte pozitif görüşler var. Hükümetimizin yaptığı çalışmalar ve kararlılık takdir ediliyor, daha fazla yabancı yatırım için hayata geçirilen yeni uygulamalar destekleniyor. Geçtiğimiz yıldan bu yana olumlu gelişmeler olduğu ortada. Ancak belirli alanlarda cesur ve kararlı adımlar atılmasının da gerekli olduğunun altı çiziliyor. Bu yönde gerçekleştirilecek yapısal düzenlemelerin, Unilever'in yanısıra birçok şirketi daha Türkiye'ye çekeceğinden ve Türkiye'yi daha rekabetçi bir yapıya kavuşturacağından, Unilever olarak bizleri de yeni ve daha kapsamlı yatırımlar yapmamız konusunda cesaretlendireceğinden eminiz. Unilever Türkiye son yıllarda Unilever dünyasında en hızlı büyüyen şirketleri arasında yer alıyor. Unilever Türkiye'nin rekabet gücünü artıracağı; istikrarlı ve hızlı büyümeye yönelik stratejilerin gelişeceği doğrultuda ilerlemeye devam etmek istiyoruz. Unilever olarak Türk tüketicisine en kaliteliyi, en iyiyi sunma konusunda kendi payımıza düşeni yapma bilincimiz herzaman sürdürecek.

İZZET KARACA


1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Bakkal amcadan hipermarkete
 2005'te iki büyük evlilik!
 Gıda harcaması 2.7 kat arttı
 Rekabet sarhoş etti
 Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı
 Zorlandık ama inancımızı yitirmedik
 Yavaşlamak düşmek demektir
 Organizenin payı halâ çok düşük
 Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız
 AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz
 Kahve tiryakisi oldular
 Gıda denetimi için yeterli eleman yok
 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz
 Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak
 Kiler her şehirde olacak
 Artık teknoloji emrimizde
 Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz
 Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi
 Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor
 Küçüğüm, onun için ucuzum
 Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu
 Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık
 Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi
 Tüketici yine kazanacak
 Hem gıdada hem perakendede büyüdü
 Onlar hastalandı, biz korktuk
 Yeni kategorilerle atağa kalktı
 Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek
 Ülker Holding
 Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik
 3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor
 AB, sofralarımızı değiştirecek
 Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu