kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Rekabet sarhoş etti
Aslan sütünün tahtı sarsıldı
4 milyar dolarlık pazar oluştu
ÖTV, şarapçının kâbusu oldu
Türk rakısını dünya içkisi yapacağız

Türk rakısını dünya içkisi yapacağız

Ekonomide yaşadığımız köklü değişim ve gelişme, hepimizin gündelik hayatını da geri dönülmez bir şekilde yeniden biçimlendirdi. On yıllardır tekellerle, tek seçenekle karşı karşıya kalmış Türk tüketicisi, serbest ekonomiyle birlikte 'tercih etmeye' başladı. Bu değişimin sembolü ise kuşkusuz, çilingir sofralarının baş aktörü 'Rakı'nın yepyeni isimler ve tatlarla karşımıza çıkması. Türk tüketicisinin 60 yıl sonra ilk özel sektör rakısıyla İzmir aracılığıyla tanışması hiç de tesadüf değil, çünkü rakı üretiminin devlet tekeline alındığı 1944 yılına dek İzmir'de 30 farklı markayla rakı üretiliyordu.

CESARET İLE GELEN YENİ TAT
İlk özel sektör rakısı Efe'yi 2004 Ağustos'unda piyasaya sürdük. Aynı isim, aynı tat ile birkaç kuşağın geçtiği bir sektörde yepyeni bir isim ile bir alternatif sunmak büyük cesaret gerektirir Çünkü, daha güzel bir tat sunsanız bile yılların damak tadını değiştirmeye çalışıyorsunuz. Aslında hedefimiz de buydu. Bu yüzden Efe'yi, "Güzel rakının tadını unutmuştuk" sloganıyla piyasaya sürdük ve bu cesur adımı atmakla ne kadar haklı olduğumuz gördük. Güzel rakının tadını özleyen tüketicilerimizden o kadar büyük ilgi gördük ki, 3 vardiya yüzde 100 kapasite, sıfır stokla çalışmamıza rağmen rakı yetiştiremedik. Hemen yeni yatırımlara başladık. 2005 Temmuz ayı itibariyle tesislerimizdeki üretim kapasitesi yıllık 5 milyon litreden 15 milyon litreye çıkardık. Bir yandan üretimde en yüksek kaliteyi hedeflerken diğer yandan da 'önce güven' dedik. Normal kapaklardan 4 kat pahalı olmasına karşın Efe Rakı'yı ilk başta taklidi imkansız kılan güvenli kapak ile piyasaya sürdük. Tüketici güvenliği için en başta aldığımız bu tedbirin, ne kadar gerekli olduğunu çok acı olaylarla hep birlikte gördük.

DÜNYA İÇKİSİ OLACAK
Şirket olarak biz tüketiciye sadece bir ürün değil yepyeni bir tarz sunuyoruz. 60 yıldır süren, "Rakı değil mi işte öyle de satılır böyle de satılır. Tüketici ne verirsen onu almak zorunda" dönemi artık sona erdi. Ülkemizde 2000'lerin başından itibaren ucuz yabancı içkiler, kaçak ve sahte rakılar ile rakı pazarı 70 milyon litreden, 40 milyon litrelere kadar geriledi. Bizim hedefimiz de rekabet ettiğimiz üreticilerin payından almak değil pazarımızı yaratarak toplam rakı piyasasını büyütmek. Bunu da ilk bir yılda başardığımızı büyük bir gururla görüyoruz. Rakı şimdiye kadar sadece üretildi, hiç pazarlanmadı. Efe Rakı ile unutulan Rakı kültürünün tekrar canlanmaya başladığını sevinerek görüyoruz. Rakı bizim milli içkimiz. "Dünya içkisi Türk rakısı" sloganıyla Efe Rakı'yı dünyaya açacağız. Esas olan rekabette ayakta kalabilmektir ve son sözü tüketici söyler. Rekabetin olduğu yerde kazanmak için 'en iyi' seçenek olmak gerekiyor.

ELDA İÇECEK YÖNETİM KURULU BAŞKANI EKREM DEMİRTAŞ


1 2 3 4 5
 
DİĞER HABERLERİ
 Bakkal amcadan hipermarkete
 2005'te iki büyük evlilik!
 Gıda harcaması 2.7 kat arttı
 Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı
 Zorlandık ama inancımızı yitirmedik
 Yavaşlamak düşmek demektir
 Organizenin payı halâ çok düşük
 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız
 Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız
 AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz
 Kahve tiryakisi oldular
 Gıda denetimi için yeterli eleman yok
 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz
 Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak
 Kiler her şehirde olacak
 Artık teknoloji emrimizde
 Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz
 Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi
 Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor
 Küçüğüm, onun için ucuzum
 Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu
 Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık
 Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi
 Tüketici yine kazanacak
 Hem gıdada hem perakendede büyüdü
 Onlar hastalandı, biz korktuk
 Yeni kategorilerle atağa kalktı
 Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek
 Ülker Holding
 Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik
 3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor
 AB, sofralarımızı değiştirecek
 Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu