|
![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_gri.gif) |
![](http://img.sabah.com.tr/i/bolum_header_gida.gif) |
![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_trans.gif) |
![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_trans.gif) ![](http://img.sabah.com.tr/i/bugunku_diger_yazi.gif) |
|
Türk rakısını dünya içkisi yapacağız
Ekonomide yaşadığımız köklü değişim ve gelişme, hepimizin gündelik hayatını da geri dönülmez bir şekilde yeniden biçimlendirdi. On yıllardır tekellerle, tek seçenekle karşı karşıya kalmış Türk tüketicisi, serbest ekonomiyle birlikte 'tercih etmeye' başladı. Bu değişimin sembolü ise kuşkusuz, çilingir sofralarının baş aktörü 'Rakı'nın yepyeni isimler ve tatlarla karşımıza çıkması. Türk tüketicisinin 60 yıl sonra ilk özel sektör rakısıyla İzmir aracılığıyla tanışması hiç de tesadüf değil, çünkü rakı üretiminin devlet tekeline alındığı 1944 yılına dek İzmir'de 30 farklı markayla rakı üretiliyordu.
CESARET İLE GELEN YENİ TAT İlk özel sektör rakısı Efe'yi 2004 Ağustos'unda piyasaya sürdük. Aynı isim, aynı tat ile birkaç kuşağın geçtiği bir sektörde yepyeni bir isim ile bir alternatif sunmak büyük cesaret gerektirir Çünkü, daha güzel bir tat sunsanız bile yılların damak tadını değiştirmeye çalışıyorsunuz. Aslında hedefimiz de buydu. Bu yüzden Efe'yi, "Güzel rakının tadını unutmuştuk" sloganıyla piyasaya sürdük ve bu cesur adımı atmakla ne kadar haklı olduğumuz gördük. Güzel rakının tadını özleyen tüketicilerimizden o kadar büyük ilgi gördük ki, 3 vardiya yüzde 100 kapasite, sıfır stokla çalışmamıza rağmen rakı yetiştiremedik. Hemen yeni yatırımlara başladık. 2005 Temmuz ayı itibariyle tesislerimizdeki üretim kapasitesi yıllık 5 milyon litreden 15 milyon litreye çıkardık. Bir yandan üretimde en yüksek kaliteyi hedeflerken diğer yandan da 'önce güven' dedik. Normal kapaklardan 4 kat pahalı olmasına karşın Efe Rakı'yı ilk başta taklidi imkansız kılan güvenli kapak ile piyasaya sürdük. Tüketici güvenliği için en başta aldığımız bu tedbirin, ne kadar gerekli olduğunu çok acı olaylarla hep birlikte gördük.
DÜNYA İÇKİSİ OLACAK Şirket olarak biz tüketiciye sadece bir ürün değil yepyeni bir tarz sunuyoruz. 60 yıldır süren, "Rakı değil mi işte öyle de satılır böyle de satılır. Tüketici ne verirsen onu almak zorunda" dönemi artık sona erdi. Ülkemizde 2000'lerin başından itibaren ucuz yabancı içkiler, kaçak ve sahte rakılar ile rakı pazarı 70 milyon litreden, 40 milyon litrelere kadar geriledi. Bizim hedefimiz de rekabet ettiğimiz üreticilerin payından almak değil pazarımızı yaratarak toplam rakı piyasasını büyütmek. Bunu da ilk bir yılda başardığımızı büyük bir gururla görüyoruz. Rakı şimdiye kadar sadece üretildi, hiç pazarlanmadı. Efe Rakı ile unutulan Rakı kültürünün tekrar canlanmaya başladığını sevinerek görüyoruz. Rakı bizim milli içkimiz. "Dünya içkisi Türk rakısı" sloganıyla Efe Rakı'yı dünyaya açacağız. Esas olan rekabette ayakta kalabilmektir ve son sözü tüketici söyler. Rekabetin olduğu yerde kazanmak için 'en iyi' seçenek olmak gerekiyor.
ELDA İÇECEK YÖNETİM KURULU BAŞKANI EKREM DEMİRTAŞ
|
|
|
|
![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_beyaz.gif) |
DİĞER HABERLERİ |
![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_trans.gif) | Bakkal amcadan hipermarkete | 2005'te iki büyük evlilik! | Gıda harcaması 2.7 kat arttı | Güvenlik krizi tadımızı kaçırdı | Zorlandık ama inancımızı yitirmedik | Yavaşlamak düşmek demektir | Organizenin payı halâ çok düşük | 50 yıldır buradayız, en hızlı büyüyenler arasındayız | Türkiye'nin koşulları yordu, ama artık rahatız | AB'ye hazırız, artık ihracata yükleneceğiz | Kahve tiryakisi oldular | Gıda denetimi için yeterli eleman yok | 60 yaşımızı tamamladık ama hâlâ genç bir grubuz | Gıda mühendislerinin iş sorunu olmayacak | Kiler her şehirde olacak | Artık teknoloji emrimizde | Bisküvi ve çikolatayla başladık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz | Ambalajlı ürün payı arttı gıdada ürünler çeşitlendi | Bir alışveriş merkezi yılda 18 bin ziyaretçi ağırlıyor | Küçüğüm, onun için ucuzum | Alkollü içeceklerde önce evrim, sonra devrim oldu | Çayda radyasyon, gıdada hormonu tartıştık | Pasta büyüdü devler gıdaya yöneldi | Tüketici yine kazanacak | Hem gıdada hem perakendede büyüdü | Onlar hastalandı, biz korktuk | Yeni kategorilerle atağa kalktı | Sadece üretmek yetmez, pazarı büyütmek gerek | Ülker Holding | Kooperatif döneminden modern mağazacılığa geçtik | 3.9 trilyon $'lık sektörde Türkiye'nin önemi artıyor | AB, sofralarımızı değiştirecek | Tansaş 20, Gima 49'unda devlerle evlendi | |
![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_trans.gif) |
|
![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_gri.gif) |
|