Metro Group, kontrollü tarım uygulamaları ile Cali markasıyla sebze üretimine başladı.
Metro Group, Antalya'da başlattığı kontrollü tarım uygulamaları doğrultusunda Antalya'da çiftçilere ürettirdiği sebzeleri Cali adıyla marka yapacak. Bu isimle sebze satışına yakında başlayacak olan Metro Group, Antalya'da başlattığı 'kontrollü tarım' uygulamaları ile tohumdan tüketicinin sofrasına kadar ürünün kalitesini denetliyor. Eurepgap (Avrupa İyi Tarım Uygulamaları) protokolü standartında üretilen ürünlerin bilgileri Pocket PC aracılığıyla kayıt altına alınıyor. Ziraat mühendisleri aracılığıyla çiftçilerin kayıtlarının tutulduğu bilgisayar programı ilaçların zamanı hasat süresine göre veriliyor. Üreticilere ise yıl sonunda karne veriliyor. Zayıf not alan üreticiyle bir sonraki yıl ilişki kesiliyor. Ürünler için barkod uygulamasına geçen Metro, her seraya bir barkod numarası veriyor. Böylece tüketici, internetten 'antalyanatura.com' adresinden ürünün kodunu girdiğinde o ürünün hangi seradan geldiği, hasat mevsimine uygun ilaç kullanıp kullanmadığını görecek. Metro Gruop Türkiye Satınalma Genel Müdürü Zeki Anlağan, "Bilinçsiz üretici daha fazla ilaç kullanıyor. Bu da hem maliyet yaratıyor hem de insan sağlığına zararlı oluyor. Bu projemiz ile üreticilerimizin maliyetleri de düyüyor. Örneğin önceki yıl 6 bin YTL ilaç parası ödeyen çiftçimizin maliyeti bu yıl 2 bin YTL'ye indi" dedi. 32 üretici ile kayıt protokolü imzaladıklarını belirten Anlağan, "Ancak bundan 8'i ruhsatsız ilaç kullandıkları için ilişkileri kesildi. Yıllar önce AB'de kullanımı yasaklanan ilaçlar bile bizde kullanılıyor. Marul, kıvırcık gibi yeşilliklerde standart ilaç bile yok" diye konuştu.
KEBAPLIK BİBER ÜRETECEK Metro, Antalya'da 40 çeşit domates ve biber deneme üretimini yapıyor. Uygun görülenler piyasaya sürülecek. Şirket istek üzerine kolay soyulabilecek kebaplık biber üretiminin de çalışmalarını yapıyor. 2006'da 3 bin 171 ton ürün hedefleyen şirket iki yıl içinde tüm sebzelerin Cali markasıyla satılmasını hedefliyor.