kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
  » Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Kazanmadan harcıyorlar
Kazanmadan harcıyorlar
Onları tanımadan marka yaratılmaz
'Chat'siz olmuyor
Aşk var ama seks yok!

Kazanmadan harcıyorlar

Cep telefonuyla büyüyen 'Y kuşağı' marka seçerken öncelikli olarak görüntüsü ve fiyatına dikkat ediyor. Kameralı olması ile sağlamlığı cebini başkalarına tavsiye etmesinde büyük rol oynuyor!.

Yaşları 12 ile 22 yaş arasındaki 'Y kuşağı' tam bir alışveriş gurusu. Ailelerinin lüks tüketimine de marka tercihine de onlar karar veriyor. Eve alınacak suyun cinsinden cep telefonu markasına hatta yeni arabanın modeline kadar tüm seçimlerde onların tercihleri önem kazanıyor. Kullanılacak şampuan, içilecek süt, alışveriş yapılacak marketin adı ve yoğurdun markası bile onların onayından geçiyor! Gençlerin alışveriş hareketleri; yeni dünyanın trendlerini de gösteriyor. Türk gençleri giyim ve teknoloji ile yakından ilgilenirken harcamaları kendi elleriyle yapıyorlar. Para artık gençlere yabancı değil, kazanmadan harcamayı öğreniyorlar.

EKONOMİK KRİZİ ATLATTILAR
4 yıl önceki krizin psikolojik etkilerinden kurtulan gençler artık harcama konusunda çok daha rahat davranıyor. Ancak çocukluk dönemlerinde tanıştıkları krizin etkileri onlarda promosyonlara önem verme alışkanlığını geliştirdi. Fiyat indirimi, hediyeli ürün gibi kampanyalar seçimlerinde etkili oluyor. Gençlerin tümü giyimlerinde marka tercihlerini kullanıyor. Markalara daha fazla güvendiklerini açıklarken aynı zamanda markanın onlar için bir statü anlamına geldiğini anlatıyorlar.

ARKADAŞ TAVSİYESİ ÖNEMLİ
Marka tercihlerinde tanıdık ve arkadaş tavsiyesi bu nedenle büyük önem taşıyor. Aile tavsiyesi ise daha sonra dikkate alınıyor. Reklam ve promosyonlar ile diğer insanların kullanması daha az önem taşıyor. Reklamları ancak komik bulurlarsa izliyorlar. Evdeki lüks tüketim tercihlerini de yine onlar belirliyor.

CEPLERİ KAMERALI OLMALI...
Seçimlerine saç jölesi ile başlıyorlar ve bu konuda kimsenin marka önermesine izin vermiyorlar. Cep telefonu tercihlerini de herkesten bağımsız yapıyorlar. Cep telefonuyla büyüyen 'Y kuşağı' hâlâ bu konuda marka seçerken öncelikli olarak görünüşü ve fiyatına dikkat ediyor. Kameralı olması ve sağlamlılığı ise tavsiye edilmesi için etkin rol oynuyor. Su ve kıyafet alışverişi gibi spor ayakkabısı, saç boyası ve eve alınacak gazetenin tercihinde hep son söz gençlerin. Yatırım yapılacak bankanın da kişisel bilgisayar markasının seçimi de yine onlara ait.
DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 Aralarına aile girmiş
 Boğaz'a hayran oldu
 'Sergen Yalçın'ı tanımıyorum!..'
 Ben ortalarda olmak istemeyen biriyim!
 Vizon 27 yaşında
 Hafta başı yalnızları
 Atatürk'ün küçük Ülkü'sü 74 yaşında
 Makyaj ustasından öneriler
 "Aktörlük kolay da, şöhret zor!"
 Sevgi ve aşkın farkı
 Jessica yardım için Afrika 'da
 Watts, sakat kalmaktan yoga sayesinde kurtuldu
 Spielberg bilgisayar oyunu hazırlayacak
 İngiltere'nin en zengin genci
 Jolie yeniden Lara olacak
 Hollywood'da Ne Var, Ne Yok
AYŞE ÖZYILMAZEL
Türk erkeğinin romantizm şifresi
Müjdeler olsun! Tarihin...
HAKAN & UTKU
Zevzekoloji
- Bu benimki sevda değil...
- Ya ne?...
AYŞE TÜTER
Lezzet Güneşi
Zencefilli sebze çorbası
Etli...
Kellik tedavisinin yeni umudu soya fasulyesi
Kellik tedavisinin yeni umudu soya fasulyesi
Ne yazık ki, erkeklerin çoğunun, daha elli yaşına gelmeden saçları...
O beni maçta sanıyordu
O beni maçta sanıyordu
Organ bulmak için sıra bekleyenler arasına onun annesi de vardı.
Barış'tan ayrıldı ex aşkıyla barıştı
Barış'tan ayrıldı ex aşkıyla barıştı
Sunucu ve oyuncu Ece Erken, evlenme teklifi aldığı ve ailesiyle...
Hande'nin ayağını yerden kesti
Hande'nin ayağını yerden kesti
İşadamı Teoman Demir'in aşk defteri bir hayli kabarık olan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.