|
|
|
|
|
|
Kazanmadan harcıyorlar
Cep telefonuyla büyüyen 'Y kuşağı' marka seçerken öncelikli olarak görüntüsü ve fiyatına dikkat ediyor. Kameralı olması ile sağlamlığı cebini başkalarına tavsiye etmesinde büyük rol oynuyor!.
Yaşları 12 ile 22 yaş arasındaki 'Y kuşağı' tam bir alışveriş gurusu. Ailelerinin lüks tüketimine de marka tercihine de onlar karar veriyor. Eve alınacak suyun cinsinden cep telefonu markasına hatta yeni arabanın modeline kadar tüm seçimlerde onların tercihleri önem kazanıyor. Kullanılacak şampuan, içilecek süt, alışveriş yapılacak marketin adı ve yoğurdun markası bile onların onayından geçiyor! Gençlerin alışveriş hareketleri; yeni dünyanın trendlerini de gösteriyor. Türk gençleri giyim ve teknoloji ile yakından ilgilenirken harcamaları kendi elleriyle yapıyorlar. Para artık gençlere yabancı değil, kazanmadan harcamayı öğreniyorlar.
EKONOMİK KRİZİ ATLATTILAR 4 yıl önceki krizin psikolojik etkilerinden kurtulan gençler artık harcama konusunda çok daha rahat davranıyor. Ancak çocukluk dönemlerinde tanıştıkları krizin etkileri onlarda promosyonlara önem verme alışkanlığını geliştirdi. Fiyat indirimi, hediyeli ürün gibi kampanyalar seçimlerinde etkili oluyor. Gençlerin tümü giyimlerinde marka tercihlerini kullanıyor. Markalara daha fazla güvendiklerini açıklarken aynı zamanda markanın onlar için bir statü anlamına geldiğini anlatıyorlar.
ARKADAŞ TAVSİYESİ ÖNEMLİ Marka tercihlerinde tanıdık ve arkadaş tavsiyesi bu nedenle büyük önem taşıyor. Aile tavsiyesi ise daha sonra dikkate alınıyor. Reklam ve promosyonlar ile diğer insanların kullanması daha az önem taşıyor. Reklamları ancak komik bulurlarsa izliyorlar. Evdeki lüks tüketim tercihlerini de yine onlar belirliyor.
CEPLERİ KAMERALI OLMALI... Seçimlerine saç jölesi ile başlıyorlar ve bu konuda kimsenin marka önermesine izin vermiyorlar. Cep telefonu tercihlerini de herkesten bağımsız yapıyorlar. Cep telefonuyla büyüyen 'Y kuşağı' hâlâ bu konuda marka seçerken öncelikli olarak görünüşü ve fiyatına dikkat ediyor. Kameralı olması ve sağlamlılığı ise tavsiye edilmesi için etkin rol oynuyor. Su ve kıyafet alışverişi gibi spor ayakkabısı, saç boyası ve eve alınacak gazetenin tercihinde hep son söz gençlerin. Yatırım yapılacak bankanın da kişisel bilgisayar markasının seçimi de yine onlara ait.
|
|
|
|
|
|
|
|
|