|
|
|
|
|
|
Marka gençleri krizcilere karşı
Araştırmacılar 'Y kuşağı'nı motivasyonları, tutumları ve yaşayış tarzlarına göre 4 gruba ayırıyor. Yeni neslin marka tercihleri ise bulundukları grubu tüm açıklığıyla ortaya koyuyor.
İş hayatına atılmak için acele etmeyen, aileleriyle yaşamayı tercih ettikleri halde dünyayı gezme hayalleri kuran 'Y kuşağı' gençleri, kendi aralarında gruplara ayrılıyor. Yaşayış tarzlarına göre 'markacı', 'anı yaşayan', 'krizci' ve 'kabuklu' olarak kategorize edilen yeni neslin yüzde 40'lık bölümünü statü arayan marka gençleri oluşturuyor. Gelecek korkusu olanlar ile tam tersi hareket edip günlük yaşayanların oranı ise aynı. Kabuğuna çekilmiş gençler ise küçük bir azınlık oluşturuyor. Yaşadıkları şehirler, aldıkları eğitim ve cinsiyetleri de gençlerin gruplarını etkiliyor.
MARKACILARIN ÖZELLİKLERİ * Bir topluma ait olmak ve toplumda iyi bir statüye sahip olmak istiyorlar. Başkaları tarafından beğenilmek ve kendilerine özen göstermek onlar için büyük önem taşıyor. Bir gruba dahil olmak için ortak hareket etmeye özen gösteriyorlar. Bunun için en iyi bildikleri yol ise marka kullanımı!
* Herkes tarafından tanınma arzusu onlar için önemli. Sosyal ve girişkenler, ilk ve öncü olmak isteğiyle yeni ürünleri denemeye meraklılar.
* Onlar için iyi bir meslek; para, mutluluk ve gücün anahtarı anlamına geliyor. Bu gruba ait olanlar daha çok 12-18 yaş grubundaki kızlar ve İstanbul'da yaşıyorlar.
* Hazır yiyecekleri tercih ediyorlar, müziği CD'den dinliyorlar. Boş zamanlarında sosyal ortamlarda vakit geçiriyorlar. Dışarıda yemek yiyip, arkadaş sohbetlerine katılıyorlar.
* Alışveriş merkezlerinde onlara rastlamak mümkün... Evde arkadaşlarıyla film izlemek, yüzmek ya da tiyatroya gitmeyi seviyorlar.
* Ailelerinin lüks harcamalarını da bu grup yönlendiriyor. Yalnız kaldıklarında genellikle müzik dinleyip, playstation oynuyorlar.
* İyi bir tüketici ruhuna sahip oldukları için indirim kampanyalarını hiç kaçırmıyorlar.
KRİZCİLERİN HAYATA BAKIŞI * Bu grup; 'Y kuşağı' gençlerin yüzde 22'sini oluşturuyor. Gelecekten korkuyorlar ama zengin olma hayalleri de kuruyorlar. Hayatın gittikçe zorlaştığına inanıyorlar. Sıkıntıların arttığı düşüncesi ve gelecek endişesiyle hareket ediyorlar.
* Depremler ve ekonomik kriz döneminden ailece fazla etkilenen gençler genellikle bu grupta daha fazla. Geleceğin yarattığı belirsizlikten kaynaklı hem anı doya doya yaşamaya inanıyorlar hem de her şeyin daha rahat olduğu çocukluk yıllarına özlem duyuyorlar.
* "Gelecekte benim için bir yer var mı?" diye endişe duyuyorlar. Reklam kampanyalarından yaratıcılık ve yenilikler bekliyorlar.
* Paranın gücüne inanıyorlar. Yabancı bir ülkede yaşamayı hayal ediyorlar. Aileden çok arkadaşlarla vakit geçiriyorlar. Çoğunluğu Anadolu'da yaşıyor.
Esra TÜZÜN
|
|
|
|
|
|
|
|
|