Yılmaz'a cips yasak
Obeziteyle mücadele kapsamında İngilizler, ünlülerin abur cubur reklamlarında rol almasını yasaklıyor. Tasarı Türkiye'de de gündeme gelirse, Cem Yılmaz cips reklamlarında oynayamayacak.
İngiltere'de çocuklar arasında gittikçe artan obeziteyle savaşmak için her yolu deneyen Sağlık Bakanlığı yetkilileri, abur cubur reklamlarında ünlü isimlerin rol almasına yasaklama getiriyor. İddiaya göre, model olarak kabul edilen kişi ya da kahramanların reklamlarda yer alması, çocukların reklamı yapılan ürünleri daha çok tüketmesine neden oluyor.
Promosyon Da Yasak Sağlık Bakanlığı'nın talebiyle bir inceleme yapan İngiliz Reklam Yayınlama Kurulu, 12 yaş altı çocukları hedef alan reklamlar için yeni standartlar konulması gerektiğini açıkladı. Sunday Times gazetesi, hükümetin bu amaçla bir yasa tasarısı için hazırlıklara başlandığını ve gelecek iki ay içinde bu yönde bir yasanın yürürlüğe girmesinin beklendiğini yazdı. Yasak özellikle "tuzlu, şekerli ve yağlı" ürünleri hedef alıyor. Yine düşünülen tasarı çerçevesinde, "zararlı" yiyeceklerin yanında çizgi roman karakterlerine ait hediyeler verilemeyecek.
Hedef 12 Yaş Altı Bunların da bir çeşit teşvik olduğunu belirten İngiliz yetkililer, bu çeşit küçük hediyelerin de çocukların yeme kültürünü yanlış eklediğini kaydetti. İngiltere'de çıkması beklenen yasa çerçevesinde ayrıca, çocuk sağlığını tehdit edebilecek yiyeceklerle ilgili reklamların gösterim saatleri yeniden gözden geçirilecek. Tüm bu yasaklar, özellikle 12 yaş altındaki çocuklara sağlıklı beslenmesini sağlamayı hedefliyor. İrlanda, geçen yıl ünlülerin çocuk programları arasındaki reklamlarda yer almasını yasaklamıştı. İsveç ve Norveç de çocuk programlarının arasındaki tüm reklamları yasaklamıştı.
DIŞ HABERLER
|