''Medyanın Profili'' çıkarılacak
Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE) tarafından yazılı medyada ilk kez anket yöntemiyle yapılacak araştırmada, ''Türk medyasının uluslararası düzeydeki konumunun belirleneceği'' bildirildi..
DİE Adana Bölge Müdürü Ali Şahin, yaptığı açıklamada, ülke genelindeki ulusal ve yerel bazda yayın yapan tüm yazılı medyayı kapsayacak araştırmanın bu ay başlayacağını belirtti.
İlk kez yapılacak araştırmanın anket yöntemiyle gerçekleşeceğini ifade eden Şahin, şunları kaydetti: ''Anket formu 2004 bilgilerini içerecek. Sorular içerisinde kurumsal bilgiler yer alacak. Bu doğrultuda gazetenin, derginin veya bültenin hukuki durumu, coğrafi kapsamda yayın dağılımı, yayımlama dönemi, baskı türü ve niteliği, kaç yıldır hizmet verdiği, yurtiçi ve dışındaki tiraj ve satış adedi, dağıtım kanalları, ortalama sayfa sayısı, abonelik uygulaması ile abone sayısı, satış fiyatı çalışanların eğitim düzeyi belirlenerek, medyanın uluslararası düzeydeki konumu ortaya çıkacak.''
Şahin, anketin 25 Kasım'da sona ereceğini ifade ederek, araştırma kapsamında derlenen kurum bilgilerinin gizli tutulacağını, anket sonuçlarının genel değerlendirme olarak halka yansıtılacağını bildirdi.
''TEKNOLOJİ NE KADAR YAKINDAN TAKİP EDİLİYOR?''
Şahin, yapılan araştırma sonucu medyanın teknolojiyi ne kadar yakından takip ettiğinin de ortaya çıkacağını belirterek, internet üzerinden yayın yapan gazete, dergi ve bültenlerin günlük kaç ziyaretçi sayısının olduğu ve hangi teknolojiyi takip ettiğinin de belirleneceğini söyledi.
Ayrıca, yayın kuruluşlarının çizgisinin de ortaya çıkacağına dikkati çeken Şahin, ''Yazılı medyanın siyaset, ekonomi, spor, magazin ve diğer konularla ilgili verdiği bilgiler doğrultusunda oluşturduğu sayfa düzeni ile hangi amaca sahip olduğu ortaya çıkacak'' dedi.
Şahin, uygulama sonucu ''medyanın kurumsal değerinin ortaya çıkacağını'' belirterek, anketlerin her yıl tekrarlanacağını bildirdi.
|