| |
|
|
Bu işler ciddiyet ister
Reklam filminden anımsayın. Gece vakti sokak arasından geçen seyyar satıcı "Kaymak boooozaaaa" der gibi "Ooookeeeyyy!." diye bağırıyor. Işıklar pencereler açılıyor ve ahalinin bir kısmı Okey alıyor. Bu ürün bir prezervatif. Yani halk deyişiyle kaput. Kullananların sayısını, sınıfsal yapısını filan bilmem. Bildiğim özellikle kırsal kesimde, yetişkinlerin bile prezervatif görünce balon sanıp şişirdiği. Firma istatistikler, anketler yapmış. En seksileri seçmiş bu arada. Ürününü kullananlar arasında yaptırdığı bu mini araştırmaya göre Türkiye ve dünyada seksiler sıralamasını belirlemiş. Bir göz atalım;
Özcan Deniz de var "Türkiye genelinde 19 ilde toplam 2 bin gözlem, 706 prezervatif kullanıcısıyla görüşülerek gerçekleştirilen Method Trend araştırmasının sonuçlarına göre, Okey kullanıcıları Hülya Avşar'ı yüzde 25 oyla Türkiye'nin en seksi ünlü kadını seçti. Tarkan ve Kadir İnanır ise yüzde 22 oyla en seksi ünlü erkekler seçildi. Okey kullanıcılarının yüzde 32'si Jennifer Lopez'in en seksi ünlü yabancı kadın olduğunu belirtirken, Brad Pitt ise yüz kişiden 33'ü tarafından en seksi ünlü yabancı erkek seçildi. Hülya Avşar'ı yüzde 12 oyla Deniz Akkaya ve Sibel Can, Tarkan ve Kadir İnanır'ı yüzde 14 oyla Özcan Deniz izledi."
Kimler korunuyor Aynı firma son derece medyatik olduğu inkar edilmez olan bu araştırmaya ilaveten, "kimler nasıl korunuyor. Kimler korunmadan bi haber. Cahili, cühelası, ağası, beyi, gericisi yobazı, tutucusu korunmayı nasıl ayıp, günah,yasak sayıyor. Halkı doğum kontrolüne, hijyen, sağlıklı cinsel ilişkiye nasıl yönlendiririz" sorularının yanıtlarını bulsa, bulmuşsa açıklasa.
Haksız mıyım? Kurumsal yaşamını bu ürüne endekslemiş bir firmadan beklenen sabun köpüğü araştırmaların yanı sıra ciddi, anelitik, detaylı, kapsamlı ve önerici araştırmaları da yapıp kamuoyuyla paylaşmak olmalı. Haksız mıyım?..
|