|
|
Pazarlamacıların zirvesinde son gün
Dünyanın en zor işlerinden birinin istikrar olduğunu Türkiye çok iyi bilir. Ne kadar çok etkinlik "Geleneksel Birinci...." diye başlayıp, sonra da unutulup gitmiştir. Marketingist fuar ve konferanslarının ilki geçen yıl yapılmıştı. Bugün son gün. Bir etkinlik ürününü, bir iletişim ve pazarlama markasını ortaya çıkarmak nasıl bir işmiş görün. Hele iletişim ve pazarlama konularına meraklıysanız mutlaka gidin. Organizasyon sahipleri Tifaş ve Marketing Türkiye belli ki bu yıl da çok para kazanmamışlar. Bu yıl da yatırımla geçmiş. Ama iş oturmuş. Geçen yıl 200 katılımcı varmış. Bu yıl 300 olmuş... Geçen yıl 10 bin ziyaretçi gelmiş; bu yıl 15 bin kişi bekleniyor. Konferanslar tıklım tıklım dolu. Giriş 50 YTL... Standlar bu yıl çok daha özenli çok daha etkileyici. Hepsi çarpıcı ama üç tanesi özellikle dikkatimi çekti. Girişte hemen solda AIDA'nın yeri var. İstanbul Metro'sunun hem vagonlarında hem de istasyonlarında LCD ekranları pazarlıyorlar. Standlarına koca bir vagon koyup, orijinaline uygun bir istasyon inşa etmişler... İkinci standın konusu kentsel pazarlama. İdeas for Sales adlı şirket İstanbul sokaklarını 3 boyutlu olarak canlandırmış. Açıkhava iletişiminde ürünleri kullanılan 3 M, Mosem, İbatoys, Mimeray, Taksimedya, Siteco, Submedia ve Wall gibi kuruluşlar da bu ortak İstanbul mekanında ürünlerini sergiliyorlar. Hem fikir ilginç, hem sunum... Üçüncü stand ise Endüstri Tasarımcıları Meslek Kuruluşu'na ait. Seçici kurul, 2000'li yıllarda tasarlanmış ve fark yaratmış 35 ürün belirlemiş. Şimdi rakı şişesinden, çatal bıçak takımına, pisuar otomatiğinden, piknik seti, Türk kahvesi makinesi, beyaz gömleklere kadar yaşamın her alanından olağanüstü keyifli ürünleri bu standda bir arada görmek mümkün. Bilmek, görmek ve işitmekle oluyorsa, ki öyle oluyor; Marketingist'in son gününde bilgilenmek adına fırsatı kaçırmayın. Çünkü pazarlamacılar nihayet kendilerini de pazarlamayı öğreniyor galiba...
|