Üç kuşak bu marka ile büyüdü
1917 yılında çorap atölyesi olarak kurulan, daha sonra triko üretimine başlayan Çift Geyik Karaca'nın faaliyetleri 2002 yılında durdurulmuştu. 88 yıllık marka şimdi Narin Group'la yeniden hayat buldu. Karaca yeni koleksiyonuyla her yaşa hitap ediyor.
88 yıllık marka yeniden doğdu
1917 yılında kurulan triko markası Çift Geyik Karaca Narin Group ile yeniden hayat buldu. Üstelik bu kez Karaca her yaşa hitap ediyor. Hedefi ise dünyaya açılmak.
Triko denildiğinde ilk akıllara gelen markalardan biri o. Anne ve babalarımızdan, hatta büyükanne ve dedelerimizden çok iyi tanıdığımız Çift Geyik Karaca'yı hemen hepimiz hatırlarız. Bu markanın uzun bir macerası var. Çift Geyik Karaca, Halil Karaca tarafından 1917 yılında çorap atölyesi olarak kurulur. 1956 yılında Halil Karaca'nın vefatından sonra firma Hayrettin, Fahrettin ve Nurettin Karaca kardeşler tarafından yönetilir. Kardeşlerinin hisselerini devretmesinin ardından firmayı daha da büyüten Hayrettin Karaca, 1980 yılında firmayı oğlu Atay'a bırakır. 1985 yılında markanın mağazalar zinciri haline gelmesiyle Çift Geyik Karaca hepimizin hayatına girer. Acı bir şekilde Atay Karaca'nın bir cinayete kurban gitmesinin ardından, baba Hayrettin Karaca, şirketini yakın dostu olan Nihat Gökyiğit'in ortağı olduğu Tekfen Grubu'na satar. Tekfen, 2002 yılının mart ayından itibaren Karaca'yı elden çıkarmaya karar verir ve Çift Geyik Karaca markasına ilişkin faaliyetlerini durdurur. Ve böylece, herkesin severek senelerce giydiği triko markası sessiz sedasız hayatımızdan çıkmış olur... 2005 Mart ayında Narin Triko, Çift Geyik Karaca markasını, Türkiye tekstil sektörüne değer katmak ve Karaca ismini yaşatmak için Tekfen'den satın alır. 12 yıldır triko imalatı yapan Narin Group, markalaşma yönündeki faaliyetlerine ivme kazandırarak, Karaca'yı yeni yatırımlarla canlandırıyor. 2005-2006 sonbahar-kış koleksiyonuyla Karaca adına kadın ve erkek için iki ayrı koleksiyon hazırlayan firmanın yeni koleksiyonu markanın eski müşterilerine ulaştığı gibi daha genç müşterilere de kaliteli triko ile modaya yön vermeyi hedefliyor. Şu an sadece Karaca ürünleri bayiler kanalı ile satılırken, önümüzdeki yıl Narin Group'un hedefleri arasında, ilk etapta İstanbul olmak üzere, beş mağaza açmak var. Benim gibi yakından takip edenler, Karaca'yı Güneşli Basın Ekspres yolundaki showroom mağazasından da ulaşabilir. Triko ve tişörtlerle tekrar adından söz ettirecek olan Çift Geyik Karaca, 28 yaş ve üzerindeki hedef kitleye, modern, kaliteli, modayı yakından takip eden ama özgün, tasarım yönü ağır basan bir çizgi ile seslenecek. Çift Geyik Karaca, klasik bakışına modern dokunuşlar vererek oluşturduğu Ordinary Day, Business Class, Cocktail ve Country Club koleksiyonları ile yeni sezona damgasını vuracağa benziyor.
Esra Çoruh
|