|
|
Bu kez de 'taş kuyudan' çıkacaktır
Hani meşhur sözdür. Deli kuyuya taş atarmış da, kırk akıllı taşı kuyudan çıkaramazmış. Bayram gazeteleri öyleydi. Bayramda mağazaların kapanması da benzer bir şey. Habertürk bir kampanya başlatmış: Bayramda mağazalar kapanmasın! Web sitelerinde konuyu anlatırken şöyle demişler: "Türkiye'de bayramlarda gazete de çıkmazdı eskiden... Bu saçma geleneği, yaptığı liderlikle Sabah gazetesi bozdu. Bayramlarda bizi ikinci sınıf bir gazete okumaktan kurtardı. Sabah, tiraj rekorları kırınca, peşinden diğer gazeteler de geldi... Koç Grubu CEO'su Bülent Özaydınlı, Migrosları bayramda açık tutarak, bir yıl boyunca yorulmuş, acil alışverişi dışında hiçbir şeye zaman ayıramamış insanları Migros'a davet ederek, bir tabuyu yıktı... Şimdi sıra putları kıran bir başka kurumda... Habertürk'de... Habertürk diyor ki, gelin son putu da kıralım... Evimizin, çoluğumuzun çocuğumuzun ihtiyacını tek giderebileceğimiz tatil olan bayramlarda alışveriş merkezleri kapanmasın!" Dünyada bizden çok tatil yapan başka hangi ülke var bilmiyorum. Yılda 150'den fazla tatil günümüz varmış... Hangi ülkede ekonomik hayat bu kadar tatile gönderiliyordur acaba? Ailelerin büyüklerini, eşlerini dostlarını ziyaretten sonra hep birlikte her türden alışveriş yapabilecekleri bir ortamı engellemek ne kadar akıl kı. Bu bayram mı, bilemem; ama bir gün bu durum mutlaka değişecek. Çünkü alışveriş sadece bir ihtiyaç giderme süreci değil aynı zamanda eğlenceli bir ilişki iletişim eylemi de... Gelirleri ekonomik hayatın canlılığına doğrudan bağlı olan medyanın Habertürk'ün başını çektiği bu kampanyaya toplu halde destek verip sahip çıkacaklarına inanmak istiyorum.
|