Çin'den ucuz kalitede ürünler alan dünyanın en büyük perakende zinciri Wal-Mart kaliteli Türk ürünleri için porselenden, kuyumculuğa 16 firma ile temasa geçti.
Dünyanın en büyük perakende zinciri olan ABD'li Wal-Mart, bazı Türk firmalarıyla yeni alım prosedürü başlattı. Sattıkları ürünleri 'good, better, best' şeklinde gruplandıran Wal-Mart, Türk ürünlerini ucuz Çin mallarının üstünde 'better, best' kategorisinde konumlandıracak. İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri(İMMİB) ve Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın organizasyonuyla İstanbul'a gelen Wal-Mart'ın üst düzey satın alma yetkililerinin, mücevher, seramik, cam, metal ve porselen mutfak eşyaları, elektrikli ev aletleri gibi alanlarda faaliyet gösteren 16 Türk firmasıyla görüşmelerini tamamladı.
'4 AYDIR ALIYORLAR' Daha önce Türk firmalarına satın alma kriterlerini açıklayan Wal-Mart'ın incelediği ürünlerin yüzde 75'i için satın alma prosedürü başlattığı bildirildi. Wal- Mart yetkililerinin, ilerde farklı ürün kategorilerinde de benzer çalışmalar yapabilecekleri, satın almaların süreceği kaydedildi. Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Üyesi Hediye Güral, Wal-Mart'la Meksika ve ABD'deki marketlerinde ürünlerinin satılması için 6 ay önce görüşmelere başladıklarını söyledi. Güral, "4 aydan beri de ürün veriyoruz. Genelde renkli seramik grupları ile porselen veriyoruz. Şimdilik Meksika ve Amerika ile sınırlı ama bu bir süre sonra genişleyecek" dedi.
HEDEF 10 MİLYON $ Atasay Kuyumculuk'un İhracat ve İthalat Koordinatörü Mehmet Feyzi Yağlı da, Wal-Mart'a 6 aydır 4 milyon dolarlık ürün verdiklerini belirterek, artık İngiltere ve Almanya'daki Wal-Mart'lar için de ürün vereceklerini kaydetti. Yağlı, 2006 yılı için Wal-Mart'a verecekleri ürünlerin 10 milyon dolara ulaşmasını beklediklerini dile getirdi.