Almanlar'ın hazırladığı raporda Türk uçakları yaşlı çıktı. THY ise, filosunun 9.3 yaşında olduğunu, bu rakamın 2010 yılına kadar 5.6'ya ineceğini duyurdu.
Avrupa basının da geçen yaz başında başlayan ve Onur Havayolları'nın bazı Avrupa ülkelerinin havaalanlarına iniş ve kalkışının yasaklanmasına kadar varan, "Türk havacılığının güvenlik sorunu" tartışması tüm hızıyla devam ediyor. Tartışma konusuna son günlerde Türk uçaklarının yaş ortalaması da eklendi. Alman Stern Dergisi'nin internet sitesinde yayımlanan bir istatistiğe göre Türk havacılık şirketlerine ait filolar içerisinde 10 hatta 20 yaşını aşmış çok sayıda uçak bulunuyor. THY'den yapılan açıklamaya göre filonun ortalama yaşı 9.3 ve gerekli bakımlar düzenli olarak yapılıyor.
BU YAZ SIKINTILI GEÇTİ Özellikle Alman basınında yer alan yorumlara göre Türk havacılığı oldukça zor bir yaz geçirdi. Turizm mevsimi öncesinde yaşanan uçak arızaları haftalarca yerli ve yabancı basının manşetlerinde yer aldı. Türk Hükümeti aynı sıkıntıları bir daha yaşamamak için geçen hafta uçak filolarına alınacak yeni uçaklar için en çok 12 yaş sınırı getirdi. Ancak karar mevcut filo içerisinde bulunan uçakları kapsamıyor. Alman basınında yer alan haberlere göre Türk Hükümeti bu kararla geçen yaz yaşanan uçak arızaları yüzünden imajı bozulan Türk havacılığının görünümünü düzeltmek için harekete geçti. Özellikle Onur Air'in Fransa, Almanya, Hollanda ve İsviçre havaalanlarına iniş ve kalkışlarının yasaklanması hala hafızalarda bulunuyor. Yabancı basını en çok meşgul eden olayların başında ise özel bir Türk havacılık şirketine ait uçağın arızalı olarak Fransa'ya uçmasıydı. Olayın ardından arızalı Airbus A300'ü Paris'e uçuran pilot görevinden alınmıştı. Ancak olay haftalarca gündemdeki yerini korudu ve yaşananlar Türk havacılığının karalanması için adeta malzeme olarak kullanıldı.