| |
|
|
Doğan farkı açtı
Star televizyonu en sonunda satıldı. Alan Doğan Grubu. Verilen fiyat 306.5 milyon dolar. Bence "ederinin" an az "iki katı." Star reyting ve reklam gelirleri açısından dördüncü kanal. Reklam gelirlerinde Kanal D, atv ve Show TV at başı giderken Star hayli geride. Star'ın vergi, amortisman ve faiz öncesi ürettiği kâr 2 milyon dolar civarında. Üstelik program yapısı kötü olduğu için, içine de en az bir 50 milyon dolar harcama yapılması gerek. Peki hal böyleyse, fiyat neden bu kadar yüksek? Basit. Birincisi geleceği satın almak, ikincisi piyasa oluşturucu olmak. Star çok iyi yönetilebilirse 50-60 milyon dolarlık kâr rakamlarına ulaşabilir. Ve daha önemlisi, Doğan Grubu Star ve Kanal D ikilisini birlikte pazarlayıp, yerlerde sürünen reklam fiyatlarını yukarı çekebilir ve piyasa oluşturabilir. Bu ihale sonucuyla, Doğan Grubu medyadaki üstünlüğünü tam anlamıyla "pekiştirmiş" de oluyor. Star'ın satın alınmasından önce Doğan Grubu yaklaşık 600 milyon dolara ulaşan reklam gelirleriyle reklam pastasının yüzde 60'a yakınını alıyordu. Star'ın da diğer televizyonlar gibi 150 milyon dolarlık gelire ulaşmasıyla birlikte Doğan'ın pazar payı yüzde 80'e yaklaşacak. Hayırlı, uğurlu olsun..
|