Süper FM ile başlayan satış için 'TMSF Market açıldı' diyen Ertürk, çimento fabrikalarının bu marketin en güzide malları olduğunu söyledi.
Süper FM'in satışının ardından Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF) Türkiye'nin en büyük ve en önemli satış kampanyasını başlattığını kaydeden TMSF Başkanı Ahmet Ertürk, "Adeta TMSF market açıldı diyebiliriz. Çimento fabrikaları da bu marketin en güzide malları. Süper FM'in bugün 33,1 milyon dolar gibi yüksek bir fiyata ulaşması Uzan Grubu varlıklarının satışlarından beklentiyi oldukça yukarılara çekti" dedi. Bu satışların gerçekleşmesiyle Hazine'nin kaybının önemli ölçüde azalacağını ifade eden Ertürk, söz konusu gruptan olan Fon alacaklarının önemli bir bölümünün buradan karşılanacağını tüm aksi çabalarına rağmen borçlu grubun da bundan memnun olması gerektiğini düşündüğünü kaydetti.
SATAMADIK İYİ OLDU TMSF Başkanı Ahmet Ertürk, "TMSF olarak Fon alacağını tahsil etmek amacıyla yönetim ve denetimini devraldığımız şirketleri veya bu şirketlere ait varlıkları bir an önce satıp elimizden çıkarmak niyetindeydik. Bu süreç biraz uzadı. Bizim dışımızdaki sebeplerden kaynaklanan bu gecikme açıkçası bizi üzmüştü. Ama bugün gelinen noktada, bu gecikmenin bize kazanç getirdiğini ve satışa çıkardığımız varlıkların değerlerini katladıklarını görüyoruz"tms diye konuştu.
IRAK VE SURİYE DOPİNGİ Satış sürecinin
uzamasının bir diğer getirisinin de Fon'un çimento fabrikalarını iyi yönetmesi ve gerekli yatırımları yapmasıyla fabrikalara değer kazandırması olduğunun altını çizen Ertürk şunları kaydetti: "Diğer taraftan gerek Türkiye'nin bugün gelmiş olduğu konjonktür, gerekse uluslararası şartlar, TMSF'nin yapmaya başladığı satışları daha cazip hale getirdi. Yabancı sermayenin Türkiye'ye olan ilgisinin artması, Türkiye inşaat piyasasının canlanması, Irak ve Suriye pazarlarının açılması satışa çıkardığımız 9 çimento fabrikasının cazibesini artırdı. Öyle ki kısa sürede şartname alanların sayısı 150'yi geçti." TMSF'nin satışa çıkardığı çimento fabrikalarının yıllık üretim kapasitesi 7.8 milyon ton ve Türkiye çimento kapasitesinin yüzde 11'ini kapsıyor. Çimento grubu Türkiye'de toplam üretimin yüzde 28'ini, tüketimin ise yüzde 25'ini gerçekleştiren Marmara Bölgesi'nde yüzde 6 pazar payına sahip. En önemli fabrikalardan birisi bölgede pazar payının yüzde 20'sini elinde bulunduran Ergani ile yüzde 19 paya sahip aynı zamanda Irak ve Suriye'ye önemli miktarda ihracat kapasitesi bulunan Gaziantep Çimento. Şanlıurfa Fabrikası da bölgede yüzde 10 pay sahibi ve aynı şekilde ihracat potansiyeli taşıyor.