|
|
Mobilyada 'butik' yaklaşım
SON zamanlarda karıştırdığım yabancı dekorasyon dergilerinde, modern ve minimal tasarımları ile tanınan Derin firmasıyla ilgili haberlerle karşılaşıyorum. Yabancı basının övgü ile bahsettiği baba-oğul, Aziz ve Derin Sarıyer, dünyanın en ünlü tasarımcılaraından Karim Rashid ve Philippe Starck'la karşılaştırılıyor. Böylece dünya tasarım sektörünün dikkati de Türkiye'ye çevrilmiş oluyor.
İFADESİ OLAN ÜRÜNLER Baba Aziz Sarıyer'in temellerini attığı firma, Derin Sarıyer'in katılımıyla 2000 yılında yeni bir boyut kazandı ve ortaya 'Derin' koleksiyonu çıktı. Şimdi ise Derin Sarıyer markanın direktörü. Aziz Sarıyer, kendi markaları dışında dünyanın tanınmış markalarına serbest tasarım yapıyor. Beş yılda daha da büyüdüklerini söyleyen Derin Sarıyer, üç senedir katıldıkları fuarlar sayesinde dünyada bağlantılı olmaları gereken noktaları belirlediğine inanıyor. Derin tasarımlarının mekanlarda tamamlayıcı olabilecek, tek tek ifadesi olan ürünler olduğunu belirten Sarıyer, yüksek adetlerde üretim yapmadıklarına dikkat çekiyor. Sarıyer "Tasarımlarımız alternatif ürünler olduğu için, mobilyada butik anlayışımız var" diye ekliyor. Butik yaklaşımlarından ödün vermeden koleksiyonlarının yüzde 80'ini ihraç ettiklerini belirten Sarıyer, özellikle tasarım anlamında alt yapısı oluşmuş, o bilince sahip ülkelerde ilgi gördüklerini de ekliyor. Örnek olarak Danimarka, Hollanda, İsveç, İngiltere, Fransa'yı veriyor. Derin Sarıyer'e gösterilen bu ilginin sebebini sorduğumuzda, "Çağdaş mobilya sektöründe izlenmiş bir yol var. Birçok ürün tasarlanmış olsa da, çizgiler farklı. Kendi hayat görüşümüzle biz de bir ruhu oluşturuyoruz" diyor. Sarıyer, koleksiyonlara baktıklarında hangi ülkeden çıktığını tahmin edemediklerini söylüyor; "Yaptığımız ürünlerin 'uluslararası' kalitede olması şaşırtıyor. Kendi kültürümüzü, yaşadığımız toprakların geçmişine dayalı olarak dekoratif anlamda yansıtmak, bunu tasarımlarda birebir görmek zorunda değilsiniz... Bizim yaptığımız nötr, sade ve yalın olarak bu hissi vermek." Sarıyer, Derin müşterisinin dünyada olup biteni yakından takip eden, bugünü yaşayıp, bugünün mentalitesini hayatlarının her anında görmek isteyen kişiler olduğunu belirtiyor. Artık mekanlarda teknolojinin ciddi bir şekilde ön plana çıktığını, daha minimum metrekarelerde yüksek fonksiyonlu ürünler ortaya çıktığını söyleyen Sarıyer, tasarımlarda mekanla fonksiyonların daha entegre olmuş halini göreceğimizin sinyalini de veriyor.
|