| |
|
|
Galataport ihalesi tekrarlanmalı
Özelleştirmelerde Sabah gazetesi "milli" bir görev üstlenmiş durumda. Önce Tüpraş satışında değerin "hakkettiği kadar yüksek" olması için günler boyu Tüpraş'ı yazdık, değerini, stratejik önemini anlattık. Şimdi de Galataport "peşkeşinin" peşine düştük. Bazı gazeteler olan biteni "görmezden gelirken", Sabah "ciddi" bir gazetecilik yapıyor. Herkes "Acaba satış şartları neydi?" diye birbirine sorarken, Sabah Galataport'un satış şartlarını, daha doğrusu bu şartlardaki "rezaleti" gözler önüne seriyor. Sabah'ın ele geçirip yayınladığı ihale şartlarına bakılınca, Galataport'un aslında 4.3 milyar dolara kiralanmadığı, tam aksine "200 milyon dolara" peşkeş çekildiği ortaya çıkıyor. Başkalarının işine karışmamakla ünlü Rahmi Koç bile çıkıp, "Bu şartları bilseydik biz girip alırdık" diyor. Haklı. Çünkü Tüpraş, Galataport'un ödeme biçimiyle karşılaştırıldığında, Tüpraş'ın değeri 200 milyar dolar oluyor. Galataport'un özelleştirilme operasyonu, özelleştirmede önemli ve başarılı adımlar atan AK Parti hükümetinin "havasını" bozar ve bir çuval inciri berbat eder. Ama Allah'tan daha her şey bitmedi. Özelleştirme Yüksek Kurulu, kamu vicdanını bu kadar rahatsız eden, bu "kapkaç" özelleştirme "rezaletine" geçit vermemek zorunda. Çünkü Galataport da aynen Tüpraş gibi "gerçek değerine" satılabilir. Yeter ki, iktidar yapılan hatanın "bilinçli" olmadığını göstersin..
|