|
|
Akıllara zarar deterjan reklamları
Hamarat bir ev hanımısınız. Vaktinizin çoğu mutfakta geçiyor. 8 -10 yaşlarında da bir kız çocuğunuz var. Onu da mutfakta yanınızda bulunduruyorsunuz, bir şeyler öğrensin diye. Kızınızla mutfakta işe güce dalmışken mevzu bir ara kirli ocağın nasıl temizleneceğine geliyor ki o da ne?! Tam arkanızda, kaslı, garip suratlı ve anlamsızca sırıtan bir herif beliriyor. Başlıyor size şu deterjanı kullanın lekeden eser kalmaz diye akıllar vermeye. Hiç birşey yokmuş gibi davranır mısınız?! Ya şak diye düşer bayılırsınız, ya 'kimsin lan sen? Mutfağımda ne işin var' diye elinize ne geçerse adama fırlatırsınız ya da arkanıza bakmadan kaçarsınız. Ama reklamlarda öyle olmuyor. Ana kız sanki çok normal bir şey oluyormuş gibi nereden geldiği belirsiz acuze abinin nasihatlerine kulak veriyorlar, önerdiği deterjanı bir sevinç kabul ediyorlar. Asıl abuk durum, bu gerçek üstülüğün deterjan reklamları gibi ürün faydasının hiç oyun yapılmadan en gerçekçi haliyle sunulduğu reklamlarda yaşanıyor olması. Kadınlar buna inanıyor mu yani?! Bu kadının korkudan ödü bir yerlerine karışmıyor mu, bu kız çocuğu gencecik yaşında yaşadığı bu korkuyla bir daha mutfağa hayatta adımını atmaz demiyorlar mı?
|