|
|
|
|
ABD'deki Türkler için çağrı merkezi
Dışişleri Bakanlığı, ABD'de yaşayan bütün vatandaşların her türlü konsolosluk işlemi ya da bilgi talebini karşılayabilmek için Chicago Başkonsolosluğu bünyesinde bir 'çağrı merkezi' kuracak.
Yeni proje hakkında bilgi veren projenin mimarı Chicago Başkonsolosu Naci Koru, ''Pek çok ciddi kuruluşun yaptığı gibiyeni bir uygulama başlatıyoruz. Bu uygulama ile telefonla yapılan bilgi talepleri bir merkezden karşılanacak. Bunun ilk denemesi de ABD'de yapılacak. Bu amaçla kurulacak bir çağrı merkezi günde 12 saat hizmet verecek'' dedi.
Yine
kendisinin öncülük ettiği e-konsolosluk'la hizmetleri internet üzerinden yapmayı amaçladıklarını söyleyen Koru, ''Son iki senedir e-konsolosluk ABD'de son derece etkin bir şekilde uygulanıyor.Bu uygulama önümüzdeki aylarda Almanya'daki başkonsolosluklarımızda dabaşlayacak. Amaç, vatandaşlarımızın konsolosluklarımıza gelmesine gerek bırakmaksızın tüm işlemlerini yapabilmek'' şeklinde konuştu. ''Şimdi bu konuda bir yenilik daha getiriyoruz. Vatandaşlar artık istediği işlemi istediği bir başkonsoloslukta yapabilecek'' diyen Koru, ''Yani görev çevresi tanımı ortadan kalkacak. New York'ta yaşıyorsanız Chicago'ya gelmeden işlem yaptırabileceksiniz. Münih'te yaşıyorsanız Nürnberg'e, Köln'e gittiğinizde, aynı bankalardaki sistemgibi işlemlerinizi yaptırabileceksiniz. Bunun altyapısı şu an hazır'' ifadelerini kullandı.
Başkonsolosluklarda karşılaştıkları en önemli sorunun vatandaşların telefonla yaptıkları müracaatlara cevap verebilmek olduğunu ifade eden Koru, şunları söyledi:
''Bu konuda büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Bu sıkıntıların yaşanmasının sebebi de bir kere konsolosluklar çok fazla arandığı içintelefon hatlarının müsait olmaması ve telefon düşse bile vatandaşlarınilgili memuru bulmakta zorlanması, bulduğu zaman da o memurun o anda başka bir vatandaşın işini yapıyor olmasıdır. Dolayısıyla telefonla bilgi talebine bizim istediğimiz ölçüde cevap verilemiyor.'' ''Şimdi pek çok ciddi kuruluşun yaptığı gibi yeni bir uygulama başlatıyoruz. Bu uygulama ile telefonla yapılan bilgi talepleri bir merkezden karşılanacak. Bunun ilk denemesi de ABD'de yapılacak'' şeklinde konuşan Koru, şöyle devam etti:
''Bu amaçla kurulacak bir çağrı merkezi günde 12 saat hizmet verecek. Vatandaş hangi eyaletten, hangi konsolosluk bölgesinden ararsa arasın bir 800'lü numara olacak, o numaradan arayacak. Bir görevli tarafından kendisine hizmet sunulacak. Dolayısıyla pasaport uzatmadan tutun, noter ve askerlik işlemlerine kadar her türlü konuda sorulara anında cevaplar verilecek. Vatandaşlarımızın konsolosluklara ilettiği gümrükle, sigorta, emeklilik, askerlik ve benzeri konularla ilgili tüm talepleri bu servis üzerinden karşılanacak.''
YURT DIŞINDAKİ TÜM VATANDAŞLAR
Projenin ABD'de bir yıllık bir deneme süresini öngördüğünü belirten Koru, altı ay sonunda ise bir değerlendirme yapılarak bu uygulamanın yurt dışındaki tüm vatandaşlarımızı kapsayacak şekilde yaygınlaştırılması yönünde adımlar atılacağını belirtti.
Projenin nihai amacının ise tüm dünyada bulunan vatandaşlarımıza hizmet veren Ankara'da bir çağrı merkezi kurulması olduğunu belirten Koru, bunun iki temel amacı olduğunu ve bunların vatandaşlarımızın daha iyi hizmet alacak olması ve konsolosluklar üzerindeki iş yükünün azaltacak olması şeklinde saydı. Koru ''Bu sayede konsolosluklar daha fazla siyasi, sosyal ve kültürel etkinlerde bulunma imkanına kavuşacaklardır'' dedi.
ABD'de kurulacak çağrı merkezinin 12 saatlik mesaisinin Orta Amerika saat dilimine göre 08:00-20:00 arasında olacağını kaydeden Koru, bu amaçla ilk etapta Chicago'da 4 kişilik bir ekibin görev yapacağını kaydetti.
Yeni sistemde her türlü işlemin vatandaşlık kimlik numarası ile yapılacağını ve kayıt altına alınacağını ifade eden Koru, söz konusu sistemle bugün yurt dışında ayları bulan zaman alan bir nüfus cüzdanı çıkarmanın, tıpkı Türkiye'de olduğu gibi birkaç saat içinde verilmesinin mümkün olacağını kaydetti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|