|
|
Galataport ihalesi kime rant getirecek?
İki yazımda turistik yolcu gemileri kruvaziyerlerin, Türkiye'de uğrayacak limanları olmadığına dikkat çekerek, Galataport'un bu anlamda ilk bağlama yeri olacağını kaydettim. Ancak, artı ve eksilerin girmedim. Fakat, görünen şu ki Galataport'un ihale ediliş amacı kruvaziyer gemiler falan değil. Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin (TDİ) ihaleye çıkardığı, Salıpazarı-Karaköy Kruvaziyer Liman Kompleksi (Galataport) için açılan ihaleye 3 firma katıldı. 1) Tepe İnşaat Ortak Girişim Grubu 2) Pilot Ortak Finans Gayrimenkul Ortak Girişim Grubu, 3) Royal Caribbean Ortak Girişim Grubu (Global Yatırım Holding) Proje, Karaköy Meydanı'ndan, TDİ binasına oradan da Deniz Ticaret Odası'na kadar yaklaşık bin 200 metrelik sahilde yer alıyor. Açık alan 100 bin, kapalı alanı ise 300 bin metrekare olacak. Burada 5 ve 4 yıldızlı oteller, alışveriş merkezleri, gümrüklü saha, kruvaziyer liman, free-shopları ve hizmet yerleri olacak. Ayrıca bir de kapalı otopark yer alcak. Görüldüğü üzere kruvaziyer gemiler bu projede devede kulak kalıyor. Ayrıca bu bölge en fazla aynı anda iki gemiyi ancak ağırlayabiliyor. Her gemiden aynı anda 2 bin kişi boşaldığında bölge tıkanıyor. En önemlisi, Galataport bir rant projesi olarak hayata geçecek ve İstanbul'u kruvaziyer turizminin başlangıç noktası yapacak gerçek çözümlerin üretilmesine engel olacak. Bu amaç için en uygun yer, 5 bin metrelik kruvaziyer gemi bağlama imkanı sunan Yenikapı-Yedikule arası olamaz mı?
|