|
|
|
|
|
Ferrari kazanmak için pistlere çıkar
|
|
Ferrari, F1'e heyecan gelsin diye mi özellikle yavaş gidiyor?.. Ferrari'nin efsanevi direktörü Jean Todt, uzun süredir konuşulan bu iddiayı cevapladı: Komplo teorilerine kulak asmayın.
Bilerek yavaşlamıyoruz kazanmak için yarışırız
Ferrari'nin efsanevi direktörü Jean Todt, Formula 1'in İstanbul ayağında ilk kez konuştu: "Yaptığımız işi oyun gibi görmeyin. Kimse komplo teorilerine kulak asmasın. Frene basmıyoruz, bilerek yavaşlamıyoruz. Kazanmak için piste çıkıyoruz".
İtalya'da küçük bir kasaba. Maranello. Ferrari ailesinin halen yaşamakta olduğu yer. Bu kasabanın küçük kilisesinin çanı, Ferrari'nin kazandığı her Formula 1 yarışından sonra çalıyor. Evet yanlış okumadınız. Formula 1 dünyanın hangi şehrinde olursa olsun, kilisenin papazı uygunsuz bir saat bile olsa o çanı çalıp, Ferrari'nin zaferini ilan ediyor. Bir kez, sadece bir kez o çan çalmadı. Hem de Ferrari Avusturya Grand Prix'sini kazanmasına rağmen. Buyurun hikâyeye... Ferrari'nin birinci pilotu Michael Schumacher 2002'de, ilk 6 yarıştan 5'ini kazanmış durumdaydı. Avusturya yarışı da Ferrari'nin istediği gibi gidiyordu. O sırada ikinci pilot Barrichello daha başarılı bir yarış çıkarmaya başladı. İkinci pilotunun yarış birincisi olacağını fark eden Ferrari Takım direktörü Jean Todt, verdiği kararla Maranello kilisesinin çanının çalmasını engelledi. Todt, ikinci pilotuna "Geri çekil" dedi. "Yavaşla ki Schumacher birinci olsun."
FERRARİ'NİN ASIL BEYNİ Ben en iyisi mi size baştan anlatayım. Formula 1 pistinin hemen içinde, yarışçılara ayrılan bölümdeyiz. Formula 1 demek Ferrari demek. Ferrari demek ise Jean Todt. Her ne kadar pilot Schumacher işin vitrininde olsa da yarışseverlerin adete bir efsane gibi baktıkları genel direktör Todt takımın beyni. -Buraya gelmeden önce sakın Todt'a "Niye bu yıl kötü gidiyorsunuz?" diye sorma dediler. Hatta sormamam gereken Barrichello'yu yavaşlatma hikâyeniz ve bir de komplo teorileri var. Hani yarışlara renk gelsin diye Ferrari ekibinin frene bastığı yolundaki dedikodular... Amaben bunları sormak zorundayım. Nefesimi tutuyorum. "Problem yok, ne isterseniz sorabilirsiniz" diyor. Artık beni tutana aşk olsun. -Ferrrari niye bu durumda? -Bu yıl bizim için çok zor olacak, bunu kabul ediyorum. Ama yeni stratejiler belirliyoruz. Zor ama imkânsız olmayan bir yol var önümüzde. -Bu yıl getirilen yeni lastik kuralı için ne düşünüyorsunuz? (Eskiden Formula 1'de pilotlar istedikleri zaman lastikleri değiştirebiliyorlardı. Şimdi ise üç gün boyunca aynı lastiği kullanmak zorundalar. Hatta Bridgestone lastikleri kullanan Ferrari'nin bu yüzden çuvalladığı da dedikodular arasında.) -Herkesin ne düşündüğünü biliyorum lastikler hakkında. Ama inanın lastik kuralı bizim için avantaj. -Neden? -Çünkü sıralama turlarında ve yarış günü aynı lastikleri kullanmak gerçekten de zor iş ama bunu becerebilmek için iyi oyuncu olmak gerekiyor. İyi oyuncular da bizde var. Bridgestone lastiklerinden dolayı hiçbir güçlük yaşamıyoruz. -İkinci pilotunuz Barrichello ocak ayında ekipten ayrılacağın açıkladı. Ne düşünüyorsunuz? Bu ayrılığın arkasında 2002'de ona yavaşla emrini vermeniz mi var? Çünkü Barrichello "Artık yavaşlamak istemiyorum" diye bir açıklama yaptı. -2006'da kontratı bitiyordu ve ekipteki pozisyonundan memnun değildi. Oturduk, konuştuk. Sıkıntılarını anlattı biz de gitmesine izin verdik. - Barrichello'nun da star olmayı istemesi aslında doğal değil mi? Yani bazılarına ekip içinde bir parça olmak yetmeyebilir. -Ferrari ekibinde star yoktur. - Schumacher star değil mi? -Schumacher bir star ama tek başına bizi yaşatamaz. Yani buradabüyük bir ekip var. Yönetenler var, mühendisler, tamirciler var. Herkese aynı şekilde davranmak zorundasınız. Kimseyi kayıramazsınız. - Pek inandırıcı gelmiyor dedikleriniz. Yani Schumacher ya da Barrichello pilot. Onların farklı olması normal. -Herkesin bir rolü var. Starın rolü medyayla. - Barrichello'ya 2002'de "Yavaşla" dediniz diye hiç pişmanlık duymadınız mı? Yani siz pilotların hakkını koruyan bir isim olarak anılıyorsunuz. Formula 1 severler, hatta kasabanızın kilisesi sizi affetmedi. -Hayır. O zaman Barrichello'nun bizimle devam edip etmeyeceği bile belli değildi. Kimse kusura bakmasın Barrichello ya da Schumacher'i mutlu etmek için yarışmıyoruz. Ferrari için yarışıyoruz. Bu bir iş. Bütün ekibin geleceğini düşünmek zorundayım. Bazen zor kararlar aldığım oluyor ama pişman olmuyorum. Kararı kendisine anlattık. Herkese anlattık, açıkladık. Bazıları sever, bazıları sevmez. Önemli olan verdiğiniz kararı gizlemeden açıklamaktır. Eğer gizli stratejiler yürütüyor ve su yüzüne çıkarmıyorsanız bu bana pek ahlaklı gelmiyor. Verdiğim kararın arkasında durdum. Yanlış değildi yaptığım. - Gelelim komplo teorilerine. Ferrari durdurulamaz bir haldeydi. Seyircilerin ilgisini tekrar çekebilmek için biraz frene bastığınız söyleniyor. Doğru mu? -Kesinlikle piste kazanmak için çıkıyoruz. Bunu herkes aklına soksun. Kazanmaktan başka gizli bir gündemimiz olamaz. Biz ayrıcalıklı bir mesleğe sahip insanlarız. Bunun avantajları, dezavantajları da var. Bunu bir oyun gibi görmemek lazım. Çok ciddi bir iş yapıyoruz. Tekrar ediyorum, komplo teorilerini unutun, biz her zaman kazanmak için yarışıyoruz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|