|
|
|
|
|
|
Belalı Viraj 8
F1 İstanbul'da bugünkü büyük yarış öncesi gözler en sağ uçtaki 8 no'lu viraja döndü. Dünkü sıralama turunda Kanadalı Villeneuve ile Japon Sato belalı virajda spin attı. Bugünkü yarışta birinci başlayacak olan Raikkonen (sağda) "Bu virajı hızlı geçemiyoruz" derken, sıralama turunu bitiremediği için bugün 16'ncı sırada yarışa başlayacak olan Alman Şumi (altta) de "Bu viraj beni en çok zorlayan yer" dedi. Bir F1 yöneticisi ise "Bu, F1 pistleri arasındaki en teknik viraj. Burada pilot pilotluğunu kanıtlayacak" dedi.
Sekiz oldular
F 1 pilotlarının gözünü antrenmanlarda korkutan 8. viraj sıralama turlarında kâbusa dönüştü. Villeneuve, Sato ve Michael Schumacher burada spin attı.
İlk kez düzenlenen Türkiye GP'si için İstanbul Park Pisti'ni tanımaya çalışan pilotları en çok birinci, sekizinci ve 12'nci viraj korkutuyordu. Bu korku dün adeta kabusa dönüştü. Sekizinci virajda pilotlar pistte tutunmakta zorlandı. Önce Villeneuve spin attı. Onu Sato izledi. Button ve Ralf Schumacher de bu virajda araçlarını güçlükle kontrol ettiler. Ve son olarak Michael Schumacher burada spin atıp sıralama turunu tamamlayamadı. Alman pilot Cuma günü "Beni en çok sekizinci viraj zorluyor" demişti. Pol pozisyondu kazanan Raikkonen de dün basın toplantısında "Sıradışı bir pist. İniş ve çıkışlar, keskin virajlar var. Özellikle 8 numaralı virajı çok hızlı geçemiyoruz. Benim adıma hoş bir pist" açıklamasını yaptı. Uzmanlar bu virajın dört aşamadan oluştuğunu, iç içe dört viraj bulunduğunu belirterek, erken içe girilmesi halinde aracın kontrolunun yitirileceğini, ikinci aşamada savrulmanın başladığını, üçüncüde de pistten çıkıldığını vurguluyorlar. Bu viraj için "Tüm F1 pistleri içinde en teknik viraj. Pilotların kalitesi burada ortaya çıkacak" değerlendirmesi yapılıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|