kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
  » Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
8. viraj can yakar
8. viraj can yakar

Hız-güç-frenaj-tutunma ve ayarlar. Dört nokta yarışın çizgisini belirleyecek. Lastikler tutunmayı, ayarlar mühendisliği peşinde sürükleyecek. Yardımcı pilotların öngörüsü de bu noktayı etkileyecek. Ama gerçek başarıyı pilotun fren ayarlaması ve hız karşısında göstereceği cesaret çizecek.
Kavramlar birbirlerine çok bağlı, hatta iç içe geçmiş. Ayırmak anlamsız. Ama bu pist gerçek pilotlarla kahraman gözükenleri ayıracak. Bu pistin en önemli özelliği bu.
Saat yönü tersine dönülmesi pilotları çok zorluyor. G kuvvetine karşı (taşınan ağırlığı yer çekimine gösterdiği tepki) farklı tepkiler veriyorlar ve alışmışlığın dışına çıkarak yeni bir çizgi yakalamaya çalışıyorlar. Burada pilotlar sürekli yan G kuvvetine maruz kaldığından omuz ve boyun kasları yorulacak.
İdeal çizgi yolda dar giriş ve geniş dönüşte doğru hamleleri içerir. Pilot viraja dar girer geniş çıkar. Tam çıkışta iyi bir ayarlama ile Apex olarak adlandırılan minik noktayı doğru yakaladı yoluna devam eder. Yoksa sıralama turlarında kırmızı bayrağı sallatan ve seansı durduran Villeneuve gibi kayar ve pist dışına çıkarsınız. Kanadalı'nın spin attığı 8. viraj yarışta da çok can yakacak.
Mücadelede bir önemli nokta da start sonrası gelen ilk viraj. Sert dönüşte büyük kopmalar yaşanabilir. Hızlı çıkış beraberinde ard arda kitlenmeli bir kazayı getirebilir. Burayı geçenleri 3 nolu virajın ters açısı zorlayacak. Soldan gelen pilotlar bir anda sağ yapmaya çalışacaklar. Burada da sıkıntıları büyük olacak. Ve start düzlüğüne çıkarken 12-13-14 nolu virajların bulunduğu alana dikkat. Schumi buralarda hep çok zorlandı.

SCHUMİ EN GERİYE Mİ?
Saniyenin binde dilimleri bu piste hesap edilecek. Yüksek hızda koşulacak mücadelede özellikle McLaren ve Renault pilotlarına dikkat. Toyota sürpriz yapabilir ve Bar-Hondacılar tutunabilirlerse farklı bir yarış yaşayacaklar.
Ferrari'den sızan haberlere göre Schumi motor değişikliği yapacak. Bu gerçekleşirse son sırada start alır.
Hava da çok önemli. Yağmur yağarsa tutunma zorlaşacak, spinler artacak ve sıkıntılar büyüyecek. Bir yağmur, bir güneş yarışı dağıtacak. Gökyüzü bugün kaderi çizebilir. Favori mi? Bence de Alonso veya Kimi.

EMRE TİLEV


1 2 3 4 5
 
DİĞER SPOR HABERLERİ
 Çilingir Ailton
 Değişiklik krizi
 Vaduz için ilk uyarı
 İlk günün kralı Kimi Raikkonen
 Sekiz oldular
 Kusursuz fırtına
 Alex'in maçı olacak
 Krallar sahneye çıkıyor
 File destanı
 Sivas'ın Hakkı Sivas'a
 Kayseri altın buldu
 K.Erciyes evinde Konyaspor'a karşı
 Diyarbakır'da yine seyircisiz bir maç
 V.Manisa İzmir'de galibiyet peşinde
 Günün içinden
REHA MUHTAR
Ailton mu Carew mi?
Gençlerbirliği maçını...
KAZIM KANAT
Gökhan Zan!
Rıza Çalımbay'ın futbol felsefesinde en...
İSKENDER GÜNEN
İlk 20 dakika
Sıkıntılı günler yaşayan Trabzonspor,...
HASAN SAYDAM
Canım çok sıkılıyor
Yazımın başlığını görünce çoğunuz...
Türkiye'nin imajını Formula 1 cilaladı
Türkiye'nin imajını Formula 1 cilaladı
Dış basın; patlayan bombalar ve Kürt meselesini bir yana bıraktı.
İstanbul bu sesi çok sevdi
İstanbul bu sesi çok sevdi
Formula 1'de büyük gün geldi çattı. Hız efendileri hünerlerini...
Mayokini yine gözde
Mayokini yine gözde
Kolombiya'nın Antioquia bölgesindeki Medellin kentinde düzenlenen...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu