|
|
|
|
|
|
Zenginler işi abarttı artık lüksün sınırı yok
Tamamı altın, değerli taşlarla bezeli klozet kapağından özel tasarım mücevherlere "lüks yaşam" hayal gücünü zorluyor.
San Francisco'da bir firma her türlü eşyayı altın ve pırlantayla kaplıyor; klozet kapağı, mouse, cep telefonu, vs. Lexani firması ise otomobil jantına değerli taşlarla farklı bir hava veriyor. İşte zenginlerin dudak uçuklatan ultra lüks yaşam tarzı...
Masaja gideceğim, jetimi hazırlayın
Manzaralı bir villa, son model spor otomobil, Amerika'da daire... Eğer bunlara sahipseniz zenginsiniz demektir. Oysa bazı zenginlerin hayal bile edemeyeceği "maksimum lüks" diye tanımlanan bir yaşam şekli daha var. İşte ayrıntıları.
Eski bir sözcük olan lüks, Tokyo'daki Omotesando binasında bulunan The Celux Club'da yeni bir anlam buluyor. Modacı, artist, ünlü moda ikonu ve iş adamlarının üye olduğu kulübe giriş için 2 bin dolar aylık üyelik aidatını ödemek gerekiyor. Kulüpte sadece lüks markalara değil, sınırlı sayıda yapılan ürünlerin ilk partilerine de ulaşılıyor. Ancak The Celux bir alışveriş merkezinden öte bir yer. Örneğin; geçtiğimiz aylarda üyeler, bir sake ustası eşliğinde leziz bir akşam yemeği yediler ve Star Wars'ın en son versiyonunu daha dünya prömiyeri yapılmadan seyrettiler. The Celux gibi kulüpler, tüm ülkelerde gittikçe artıyor. Verdikleri hizmetler de akla hayale gelmeyecek türden... Artık her ürünün, hizmetin "ultra" lüksü var. Ancak bir malın "lüks" olabilmesi için öncelikle basit bir üreticiden ayrılması gerekiyor. Kişi, kendini özel ve tek hissetmeli; hedeflenen de bu...
BİR 'ADA'M BİLE YOK El yapımı çantalar ve muhteşem takıları tercih ediyorlar, ultra lüks tutkunları... Üye oldukları özel bir kulüpte henüz prömiyeri bile yapılmayan bir filmi seyretmek, sadece kulüp üyelerinin girebildiği, lüks markaların bulunduğu bir alışveriş merkezinde alışveriş yapmak ya da istedikleri an istedikleri yerde olmak istiyorlar. Özel araçlar, özel uçaklar, özel havaalanı ya da kendilerine ait bir ada da onları tanımlayan diğer özellikler... Çok farklı bir kıyafet istendiğinde bir terzi ya da modaevi genellikle "Bunun dikilmesi için zamana ihtiyaç var" der. Ancak dünyanın önemli merkezlerinde bulunan bazı özel terziler ya da çanta üreticileri, istenilen ısmarlama ürünü anında teslim ediyor, tabii ki astronomik fiyatlara... Bir elbise 40 bin, el çantası 50 bin, akşam elbisesi 80 bin, saat 100 bin ve bir kolye 1 milyon dolar! Siz yeter ki istediğiniz tasarımı söyleyin. Bazı lüks markalar da 'lüks'ün tanımını değiştiriyor. Örneğin; Armani, Bulgari, Versace son derece 'lüks' oteller açıyorlar. "Eğer bir şeye binlerce dolar ödüyorsam, bu deneyimin bir peri masalı gibi olmasını istiyorum" diyor New York'taki Luxury Institute adlı araştırma şirketinin müdürü Milton Pedraza. Yani paranın hareket özgürlüğü sağladığı ve zengin elitlerin de star olduğu bir şovdan bahsediyoruz. Zenginler gün geçtikçe daha da zenginleşiyor. Bu yüzden Hermes, LVMH, Armani, Gucci, Tiffany& Co, Prada gibi markalar da fazla seçenek sunmak için daha fazla lüks ürün tasarlıyor. Bir araştırmaya göre 1999 yılında lüks malların çeşitliliğinde yüzde 144 oranında bir artış oldu. Ünlü markalar, New York, Londra, Paris ve Milano gibi şehirlerde pek çok mağaza açtı. Isaac Mizrahi ve Karl Lagerfeld mağazalarını katlayan moda devleri arasında...
ELMAS DÜĞME Dünya üzerindeki zenginlerin oranı gittikçe artıyor. Buna göre 2009'a kadar Kuzey Amerika'da en az 1 milyon doları olanların oranının yüzde 8.4, Asya Pasifik ülkelerinde yüzde 6.5, Avrupa'da yüzde 3.8 ve tüm dünya genelinde yüzde 6.5 oranında artacağını gösteriyor. Lüks moda markaları insanlara hayallerindeki kıyafetleri sunuyor. Ancak bir de herkesin satın alamayacağı sınırlı sayıda ürünler bulunuyor. Örneğin düğmeleri tamamen elmaslarla ve değerli metallerle yapılmış olan APO Jeans. Bu ürünün değeri ise sadece 4 bin dolar. Dünyanın en önemli merkezlerinde sadece lüks markaların satıldığı büyük alışveriş merkezleri zenginlerin alışveriş mabedleri arasında. New York'taki Neiman Marcus da bunlardan biri. Burada kozmetikten kıyafete her türlü lüks ürünü bulmak mümkün. İlk olarak 1907 yılında kurulan merkez geçtiğimizm mayıs ayında Texas Pacific Group ve Warburg Pincus tarafından 5.1 milyar dolara satın alındı. Fifth Avenue da sadece lüks markalara yer veren alışveriş merkezleri arasında. Neiman Marcus'un CEO'su Burton Tansky dünyadaki en pahalı ürünlerin satıldığı bu alışveriş merkezi için "Müşterilerin ne istediğini çok iyi biliyor ve ürünlerimizi ona göre seçiyoruz" diyor. Hindistan, Rusya ve Güney Amerika'da da lüks mal tüketiminde ve mağaza sayısında büyük bir patlama yaşanıyor. Uzmanlar 2011 yılından sonra Çin'- in lüks tüketim malları için en büyük market olacağı konusunda birleşiyor. Armani gibi çok farklı alanlarda hizmet sunan markaların da bu markette en tepede yer alacağı konuşuluyor. Bu süre boyunca daha fazla lüks ürünün daha fazla kişiyle buluşması mümkün olacak. Markalar daha fazla ulaşılabilmek, daha fazla seçenek sunmak için birbirleriyle yarışacak. Zaten pek çok zengin, bir kol çantası için iki yıl bekleme listesinde kalmaya razı...
OKYANUSTA MASAJ İSTİYORUM Doğaya dönük bir tatil yapmak isteyenlere de lüks içinde bir tatil planlanabiliyor. Her ne kadar zenginler, bir kadeh Bordeaux şarabı olmadan uçmayı kabul etmeseler de doğada açık havada pişen bir yemeğin de tadına bakmak isteyenler var. Turizm şirketleri onlara hayallerindeki tatili tasarlayıp sunuyor. Maldivler'deki tropik bir adada ya da Afrika'da vahşi bir parkta safari yapmak isteyebilirsiniz. Zanzibar ya da Hint Okyanusu sahillerinde açık havada masaj yaptırabilir, Afrika'daki vahşi bir parkta dünyada sadece İspanya'da bulunan bir midyenin de içinde bulunduğu lüks bir akşam yemeği yiyebilirsiniz! Kadehlerinizin biçiminden ne yiyeceğinize, nasıl bir masaj istediğinize, nasıl bir yerde kalmak istediğinize kadar tüm ayrıntılara siz karar veriyorsunuz, turizm şirketleri de sizin için bunları gerçekleştiriyor. Körfezdeki Arap ülkelerinde lüks otelcilik anlayışı bundan yaklaşık 20 yıl önceye dayanıyor. Zengin petrolcüler, krallar ve sultanların bulunduğu bu bölgelerde onların hayallerine ve isteklerine uygun seçenekler bulunuyor. Bu otellerde size cennetin kapıları aralanıyor. Arap dekoru, Çin antikaları, dünya yemekleri... Burj Al Arab bu otellerden biri. Her suit içinde bir havuzun ve 24 saat oda servisinin bulunduğu otellerde gecelik kira ise 1500- 15 bin dolar arasında.
HİP HOP TAKI SATIŞINI PATLATTI Takı ve mücevher tasarımı yapan firmalar son yıllarda satışlarını kat kat artırmış durumda. Teşekkürlerini ise hip hop'çulara sunuyorlar. Çünkü Afrika kökenli Amerikalı bu şarkıcıların pahalı ve gösterişli 'takı'ntısı, yalnızca onların işlerini artırmış görünüyor. Jacob & Co.'nun sahibi Jacob Arabo, hip hopun yükselişi ile kendi işlerinin de açıldığını söylüyor. Hip hop şarkıcısı ve prodüktörü Puff Diddy, özel müşterileri arasında... Takı endüstrisi konusunda araştırma yapan şirketler değerli takı satışlarının 2001'den beri yüzde 13 oranında daha fazla satıldığını söylüyor. Jacob & Co. dünyanın pek çok merkezinde yeni mağazalar açmak için harekete geçmiş. Jacob & Co.'da büyük ve gösterişli takılar tasarlanmaya başladığında rakipleri onlara gülerek bunları hiç kimsenin satın almayacağını söylemiş. Ancak şimdi tasarladıkları takılar Jay-Z'nin veya 50 Cent'in kliplerinde kullanılıyor. Missy Elliot da en iyi müşterilerden biri. Klasik takıların dışında değerli taşlarla bezenmiş saatler de yapıyorlar. Örneğin; 15 karat elmasla süslenen bir saatin fiyatı 245 bin dolar. Bu pahalı oyuncaklara olan ilgi her gün daha da artıyor. Minimalizmin esamesinin dahi okunmadığı bu mağazalarda her şey
Aynur Erdem
|
|
|
|
|
|
|
|
|