|
|
|
|
Avrupa basını Machka'yı öneriyor
Geçtiğimiz baharda moda dünyasına güçlü bir imajla adım atan Machka, tasarımcıları Dice Kayek ile gittikçe büyüyor. Marka, Avrupa'da henüz mağazası olmamasına rağmen Fransız gazetesi Le Figaro'ya göre İstanbul'da alışveriş için en doğru adres.
İpekyol'un 2005 ilkbahar yaz koleksiyonu ile moda dünyasına hızlı ve etkili bir adım atan Machka, tasarımcıları Dice Kayek; yani Ayşe-Ece Ege kardeşlerin çizgisiyle büyük beğeni topluyor. 15 Ağustos'ta ikinci sezonuna merhaba diyecek olan marka, 2006 Sonbahar-Kış modasına yön verecek tasarımlarıyla hayli iddialı. 40'ların ve 50'lerin narin ve kırılgan kadını ile günümüzün maskülen kadınını kendi tarzında birleştiren Machka'nın koleksiyonunda kullanılan kumaşlar arasında, ipek şifon ve ipek satenlerin yanı sıra; ince yünlüler ve koton gabardinler ve çiçekli jakar kumaşlar bulunuyor. Koleksiyonda ağırlığı hissedilen renkler ise orman yeşili, bordo, lacivert, sarı ve turuncu.
TASARIMCI-SANAYİCİ İŞBİRLİĞİ Dice Kayek, Machka'nın ilk ve şimdilik tek mağazasını gezen yabancı basın mensuplarının koleksiyonu çok beğendiğini, Avrupa'da mağazası olmayan bu markanın dünya pazarında büyük ilgi göreceğini söylediklerini anlatıyor. Öyle ki, marka, Fransa'nın ünlü gazetesi Le Figaro'da İstanbul'da alışveriş için gösterilen tek adres olmuş...
* Machka adını seçmenizdeki neden nedir? İsmi İpekyol'un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın çok önceden belirlemiş ve hatta tescil ettirmiş. Biz kendisi ile çalışmaya başladığımızda bu isimden söz etmişti ve çok beğenmiştik. Machka'yı uluslararası bir isim olması ve kolay telafuz edilebilmesi nedeniyle benimsedik. Adından dolayı da ilk mağazamızı Maçka'da açtık.
* Türkiye'de yeni bir marka yaratmaktansa, büyük bir isim altında bunu yapmak daha mı güvenilir? Neden bu yola tek başınıza çıkmadınız? Kariyerimizi devam ettirdiğimiz Paris arenasını seçmek cesaret işi. Dice Kayek markasını 'dünya markası' yapmak için çabalıyoruz. En büyük hedefimiz kurumsallaşmak. Yalçın Bey bize İpekyol için teklif getirmişti. İpekyol'un oturmuş bir tarzı olduğunu düşünerek ve global bir marka yaratmak adına yepyeni bir oluşuma gittik. Dünyadaki tasarımcı-sanayici işbirliğinin Türkiye'de ilk örneğini oluşturduk. Sektöre önemli yansımaları olacağını düşünüyoruz.
* Machka hangi tarz kadını hedefliyor? Machka'nın hitap ettiği belirgin bir yaş grubu yok. Özellikle her yaş grubuna hitap eden bir koleksiyon hazırlıyoruz. Machka için 'ageless' bir marka diyebiliriz. Hangi tarz kadın sorusuna gelince; üreten, romantik ve dinamik bir kadın.
* İlerleyen zamanlarda marka bünyesine erkek koleksiyonu da katacak mı? İlerleyen zaman içinde olabilir... Ancak öncelikle hedefimiz çanta ve ayakkabıyı aksesuvar olarak koleksiyonumuza katmak.
YURT DIŞINDA BEĞENİLİYOR * Bir Türk spor ayakkabı markası için de koleksiyon hazırlamıştınız. Tıpkı bu çalışma gibi Machka da alım gücü daha kolay bir marka mı? Ayşe Ege: Machka'da kıyafetlerin tümü 'giyilebilecek' nitelikte. Öncelikli amacımız, kaliteyi ve tasarımı en uygun fiyat politikası ile sunmak. 2005 yaz başında İstanbul'a gelen birçok yabancı medya temsilcisi, koleksiyonu çok beğendiklerini ifade etti. Dünya pazarında büyük ilgi göreceğimiz yönünde hemfikirler. Avrupa'da mağazamız olmamasına rağmen Avrupa basınında yer alıyoruz.
* Marka Türkiye odaklı olarak mı yaratıldı? Orta vadede hedefimiz Paris, Londra, New York ve Tokyo'da birer mağaza açmak.
SEZEN BAŞARAN - GÜNAYDIN
|
|
|
|
|
|
|
|
|