kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yorgancıoğlu, degüstasyonu sürekli yaptığını belirterek, “Ben rakıcıyım. Ama eşimle beraber Terra Özküzgözü, Boğazkere içiyoruz. Yemekte Yeni Rakı içiyorum. Yorgunluk atmak için Tekel Birası” dedi.
Gençler bira ve şaraba kaydı milli içki rakının tahtı sallandı
'12-13 milyon Euro'luk rakı ihraç edeceğiz'
Babama bile rakı içiremedim
Markalar oturursa rakı menüleri de çıkacak
Vergi artışı satışlara darbe vurdu

N'olacak bu rakının hali

Türkler’in milli içkisi rakı tahtından indi. Gençlerin bira aşkı ve "yeni trend" şarap, aslan sütünü kesti.

Rakı tüketimi son beş yılda yüzde 40 azaldı. 2000 yılında 80 milyon litreydi, şimdi 47 milyon litre.

Rakı daha az içilirken bira tüketimi beş yılda yüzde 35 arttı. Şaraptaki artış ise yüzde 75'le rekor kırdı.

Beş yıl önce rakı tüketimi şarabın iki katıydı. Şimdi ise şarap tüketimi rakıdan yüzde 64 fazla.

Rakı neden azaldı?
Çok zam gördü.
Bar kültürü yayıldı, gençler barlarda bira tercih ediyor.
Şarap moda oldu.
Pek reklam yapılmadı.
Sahte rakı son darbeyi vurdu.


Gençler bira ve şaraba kaydı milli içki rakının tahtı sallandı

Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, Türkiye'nin milli içkisi rakının tüketiminin son 5 yılda neredeyse yarı yarıya azaldığını söyledi.

Dünyanın 7. büyük üreticisi konumunda olan Tekel'in alkollü içkiler bölümünü satın alan Nurol-Limak-Özaltın-Tütsab ortaklığının kurduğu Mey İçki, şirketi yeniden yapılandırma çalışmalarına başlamaya fırsat bulamadan önce ÖTV artışı, ardından patlayan sahte rakı olaylarıyla haftalarca süren bir krizi yönetmek zorunda kaldı. "Kriz yönetilmeseydi ne olurdu" sorusuna "Bu marka giderdi, çok zayıflardı" diyen Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, üç gün şirketten çıkmayıp yönetilen krizin hiç anlatılmayan ayrıntılarını anlattı. Türkiye'de rakı pazarının vergi yükünün yarattığı fiyat artışı ve genç nüfusun diğer alkollü içkilere yakınlığı nedeniyle son 5 yılda neredeyse yarı yarıya küçüldüğünü anlatan Yorgancıoğlu, rakıyı dünya markası yapmaya yönelik çalışmalarını anlattı...

Gençler rakı içmiyor. İçenler belli bir yaşın üzeri. Onlar da yaşlandığında kime rakı satacaksınız?
Bugün rakı sektörünün en önemli konularından biri budur. Belli bir yaşın üzerinde insanlar içiyor. 30 yaş diyelim. Ve bu insanların yaşı ilerledikçe, Türkiye nüfusu da çok genç, matematiksel olarak potansiyel gitgide azalıyor. Bununla ilgili bazı çalışmalarımız var. Araştırmalara göre yeni yetişkinler daha ziyade votka, şarap ve asıl bira tüketimiyle başlıyorlar içki içmeye. Rakı pazarı maalesef büyümüyor. Ama bundan sonra büyüyeceğini umuyorum. Küçülme nispeten yeni oyuncularla durdu. Toplam 45-47 milyon litre. Bu rakam 2000'de 70-80 milyon
litreydi.

ALMAN KIZI İLE TANITIM
Pazarı büyütmek zor iş değil mi?
Elbette. Bir kere yasalar dışında kendimizin başlattığı kişisel kısıtlamalarımız var. 18 yaşın altına reklam yapmıyoruz, reklamlarda kullandığımız insanları gençlerden seçmiyoruz. 15-20 tane kısıtlamamız var. Bu sorumluluğumuz var. Bütün bunlar büyümenin çabuk olmasını engelliyor.

Rakı unutulacak mı bugün içenler yok olduğunda?
Rakı sadece bir iş değil, aynı zamanda milli kültürümüz, öyle de bakmak lazım. Bu bakımdan da yaşatmamız lazım. Çok ciddi bir ihracat atağını başlatmış durumdayız. Bugün baktığımızda milli içkiler o ülkelere çok ciddi kaynak sağlıyor. Uzo Yunanistan'a, şarap Fransa'ya İtalya'ya, rom Küba'ya, Latin Amerika'ya, votka Kuzey Avrupa ülkelerine, viski İngiltere'ye, İskoçya'ya. Ülkelerle özdeşleştiği zaman o ülkelerin tanıtımına çok büyük katkı sağlıyor. Şu anda özellikle Avrupa'da çok ciddi markalaşma çalışmalarımız var. Şirket tarihinde ilk defa Almanya'da raflarda promosyonlar düzenliyor. Büyük zincir marketlerde, -ki bunlar Türkler'in yaşadığı yerler değil- standlar açıldı. İki şişe yeni rakı, bardak, beyaz peynir, domates, kavun, iki tane Türk kızı ya da Türk'e benzeyen Alman kızı tadım yaptırıyorlar. Arkada güzel bir Türkiye resmi. Almanlar'a tadım yaptırıyorlar. Mezelerle birlikte satılıyorlar. Biz Avrupa'da tüketimi iki misline çıkarmak gibi bir hedef koyduk kendimize.

1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Kağıdı bir türlü sevemedik!
 Sonera 'belirsizlik var' dedi, SPK'ya başvurdu
 Otobüsler klimalandı hac 1.680 Euro oldu
 Babacan onayıyla bonoda e-takip başlıyor
 'Bundan sonra gelişimiz yatırım açıklamak için olacak'
 'Türk biberinde 400'den fazla yabancı madde kalıntısı çıktı'
 Tavukçular hayvan refahı için süre istedi
 'Sahilyolu ile Karadeniz parlayacak'
 Kamu-Sen, 880 YTL maaş istedi
 Akbank'tan kurucu senetlerine 1 milyar YTL
 Meğer Tekel'in makineleri yeniymiş
 Işıklar için Hong Kong'tan ödeme
 KKTC ile yapılan ek protokol onaylandı
ALİ SAYDAM
Bu düğünün iletişim hedefi neydi?
Herkes düğünden söz...
Masalın izleri...
Eski Suudi petrol bakanı Zeki Ahmet Yamani'nin kızının düğünü için...
Türkan Sabancı'nın Caddebostan hayali
Mütevazılığıyla dikkat çeken Sabancı, Caddebostan Plajı'nda denize...
Sungar'ın istifasının perde arkası
Sungar'ın istifasının perde arkası
AB Genel Sekreteri Murat Sungar'ın görevden ayrılmasının esas...
Şehitler gözyaşlarıyla...
Şehitler gözyaşlarıyla...
Hakkari'nin, Şemdinli ilçesinde teröristlerce konulan bombanın...
IMKB
E: 29.945 D:% -0,59
DOLAR
S: 1,311 D:% -0,266
EURO
S: 1,619 D:% -0,216
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu